Nils Engvall skriver gästkrönika – “Ta vara på potentialen – eller hamna efter”

  • Nyhet
  • Lästid: 2 minuter
UNT-kronika-wasabi-web

Uppsala måste ge ungdomar chansen att påverka – annars lämnar de stan illa kvickt. Under v. 34 skrev Wasabi Webs delägare och Head of marketing Nils Engvall en gästkrönika för UNT Uppgång på just det temat.  

Genom att ta avstamp i sitt personliga “varför” frågar sig Nils hur hans älskade Uppsala bör formulera sitt för att bli en attraktiv stad för ungdomar att bygga ett liv i. Enligt Handelskammaren i Uppsalas läns nysläppta rapport har ungdomar två tydliga krav för att rota sig på en ort: ett stimulerande arbete där man kan göra skillnad samt ett rikt socialt liv.

Nils menar att det är speciellt det förstnämnda som är avgörande. Känner man som ung människa att Uppsala ger en förutsättningar för att uppfylla sina drömmar och på allvar påverka utvecklingen så föds också viljan att stanna.

“Uppsala har goda förutsättningar för att bli Sveriges främsta entreprenörsstad och ta tillvara på de ungdomar som uppenbarligen drivs av att göra skillnad.”

Texten fick många delningar och klick online – läs krönikan du också! 

Nyhetsbrev

Följ vad som händer på Wasabi Web

Få uppdateringar kring vad som händer på Wasabi Web och få de senaste nyheterna direkt i inkorgen. På så sätt riskerar du inte att missa något viktigt inom digital marknadsföring, design och säkerhet.

  • Prenumerera

Obligatorisk

Flera nyheter

Utmärkelser & Media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter så kontaktar vi er så snart vi kan.

Obligatorisk