Det mediala intresset kring webbyrån Wasabi Web fortsätter vara starkt. Efter flera artiklar i diverse medier har webbyråns resultat ännu en gång uppmärksammats i tidningssammanhang. Denna gång är det Upsala Nya Tidnings näringslivssajt Uppgång som har tagit ett snack med vårt kära delägarpar.
”– Vi utvecklar hemsidor och bygger e-handel och integrationer mot affärssystem men vår grej är att generera försäljning. Affärsidén är att bygga resultat snarare än hemsidor. Vi börjar med att fråga oss hur kunden skapar sina intäkter. Sedan försöker vi renodla produktionen runt det och lyfta fram incitament mot den önskade målgruppen…”
Nils Engvall, delägare och marknadsansvarig på webbyrån, förklarar ovan en av huvudstrategierna bakom anledningen till varför Wasabi Web har lyckats tiodubbla sin omsättning sedan 2012. Om tidigare intervjuer med framförallt Nils avhandlat hur själva idén om en framstående webbyrå i Uppsala stad växte fram, så får man här chansen att betona vikten av att bygga upp en välfungerande grundorganisation för att som start-up-företag ta sig bortom uppstartsfasens ofta konkurrensutsatta sits.
”– …Fungerande sälj och en strukturerad organisation är nyckeln och det absolut viktigaste, det utgör själva motorn i verksamheten…”
Intresserad av vad grabbarna sa mer till Uppgångs reporter Ellinor Engström? Läs artikeln här!