SCRO – The Scandinavian CRO
Kundcase
Scandinavian CRO är ett CRO-bolag som levererar alla delar inom kliniska prövningar, såsom studier och projektledning. De är kundens partner innan nya läkemedel kommer ut på marknaden och säkerställer klinisk evidens. De agerar även som länk mellan klinikerna och företag och finns för att människor ska få bättre vård.
SCRO efterfrågade en tydligare grafisk profil, en ny överskådlig hemsida ett bättre bildmanér samt en strategi för synlighet på Google. Det var även viktigt att lyfta fram bolagets tjänsteområden med tydliga landningssidor för göra deras erbjudande mer lättillgängligt.
Utmaning
En av utmaningarna som definierades under workshopen tillsammans med oss på webbyrån var att hitta ett bra upplägg för bilder, då SCRO inte hade någon upparbetad bildbank, nytt omtag för varumärkesplattformen samt en tydlig paketering av bolagets historie- och karriärsida. Dessutom behövde innehållet sökordoptimeras för att öka chanserna till störra organisk synlighet på Google.
Lösning
Wasabi Web fick förtroendet att producera en ny varumärkesplattform, webb i WordPress, video, SEO-analys, sökordsoptimerade texter, konsultation kring bildspråk samt fortsatt drift och support.
Resultat
Slutresultatet blev Scro.se, en modern och snabbladdad webbplats med ett nytt grafiskt manér och smarta funktioner. som en Spotify-modul för bolagets karriärsida. Vi skapade även en webb med god läsbarhet anpassad utifrån WCAG och GDPR-krav som genererat ökad trafik och förbättrad besökarstatistik.
20
Antal anställda.
280
Kliniska studier
100
Kunder