
Toshiba Cloud Print
Kundcase
Efter flera års framgångsrikt samarbete mellan Wasabi Web och Toshiba valde teknikjätten att utöka samarbetet även internationellt. Med mål att nå samma framgångar som man med Wasabi Webs hjälp har nått i Sverige, görs nu en ny digital satsning också på den internationella marknaden. Fokus är att skapa bättre digitala lösningar även utanför Sverige genom en ny flerspråkig webbplats i vår WW-Platform samt Matomo-uppsättning – allt skräddarsytt för att möta de specifika behoven som finns på den internationella marknaden och med fokus på att skapa en globalt sammanhängande digital närvaro.
Utmaning
Genom en workshop adresserades företagets mål, möjligheter och utmaningar. Utmaningen som kunde identifieras var framförallt att skapa en hemsida som passar och fungerar i flera olika länder – en enhetlig webbplats som samtidigt tilltalar olika typer av kunder. Det var även viktigt för Toshiba att attrahera nya kunder med fokus på Cloud Print-softvaran. Teknikjätten är ett känt namn i branschen men då mjukvaran ännu var relativt okänd behövde man framförallt lyckas nå ut med produkten.

Resultat
Ännu en gång var samarbetet mellan Wasabi Web och Toshiba framgångsrikt! Resultatet blev en ny modern hemsida som går i företagets färger rött och svart och tydligt presenterar Cloud Print-softvaran. Den flerspråkiga webbplatsen som ser likadan ut i de olika länderna skapar dessutom en internationellt enhetlig plattform och stärker Toshibas digitala positionering.