YumYum
Kundcase
YumYum är en nyskapande asiatisk restaurangkedja som kombinerar autentiska smaker från hela Asien med modern innovation. Sedan starten 2007 i Västerås, då som en thailändsk snabbmatsrestaurang, har YumYum vuxit till en kedja som erbjuder snabbmat med en fine dining-känsla och fokus på högkvalitativa råvaror. Här möts tradition och nytänkande för att skapa en smakupplevelse som imponerar på alla sinnen.
Utmaning
En utmaning som lyftes i början av projektet var att att skapa en webbplats som speglar verksamheten och engagerar besökare med innehåll som är både roligt, professionellt och personligt. Dessutom var det viktigt att skapa en webbplats med bra flöde och ge besökaren en röd tråd genom hela användarupplevelsen. En annan utmaning var att utveckla en strategisk redaktionell plan för sociala medier, med fokus på Instagram, Facebook och TikTok, för att skapa engagerande och konsekvent innehåll som når rätt målgrupp.
YumYum
Lösning
För att ge webben ett lyft och bättre spegla verksamheten designades en helt ny webbplats. Den inkluderade även en unik kundtjänstlösning i form av en AI-chatbot som kommer att hjälpa besökarna att besvara deras frågor, samt navigera på webben. Pandan blir en kreativ symbol för varumärket, samt förstärker funktionen kundupplevelsen.
För att öka den digitala synligheten har en omfattande SEO-analys genomförts, vilket ledde till en ny sidstruktur för att förbättra sökrankning och driva mer organisk trafik. För snabbare resultat kompletterades detta med en Google Ads-analys som la grunden för effektiva kampanjer riktade mot specifika målgrupper.
På sociala medier har en strategisk redaktionell plan tagits fram. Den är utformad för att stärka varumärket, bygga relationer med målgruppen och öka engagemanget på plattformar som är viktiga för verksamheten.
Resultat
Resultatet är en levande och användarvänlig webb som speglar verksamheten och tillsammans med marknadsföringsinsatserna stärker den digitala närvaron. Kolla in den nya webben!