Minolei
Kundcase
Wasabi Web är stolta över detta spännande samarbete med MINOLEI, ett nischat sminkvarumärke som har gjort sig ett namn med sina innovativa och long-lasting bassminkprodukter. MINOLEI har alltid satt en ära i att erbjuda högkvalitativa sminkprodukter som faktiskt fungerar, särskilt för dem med oljig och blandhy. Efter mer än tre års intensiv produktutveckling av grundarna Emma & Helena, lanserades äntligen det nya sminkmärket under sommaren 2023. Efter många timmars brainstorming föddes namnet MINOLEI.
Utmaning
Lösning
Vidare var det nödvändigt att kommunicera att MINOLEIs produkter inte bara är ”ännu ett varumärke bland mängden”, utan snarare en innovation inom skönhetsindustrin. Det var viktigt att få kunderna att förstå och uppskatta den unika kvaliteten och värdet som MINOLEI erbjuder, och detta skulle tydligt kommuniceras genom design och innehåll på webbplatsen.
Resultat
Wasabis arbete med MINOLEI har lett till en signifikant ökning i kundengagemang och konverteringsgrad. Tack vare den optimerade och mobilvänliga plattformen, har besökarna nu en sömlös upplevelse oavsett enhet. Webbnärvaron har blivit starkare och kunderna har fått en bättre förståelse för att MINOLEI erbjuder innovativa produkter specifikt framtagna för blandad och oljig hy, vilket har bidragit till att stärka varumärkets position som en ledare inom sitt segment. De har även kammat hem Swedish beauty awards 2024 pris för deras produkt Uniset Oil-Absorbing Powder.