World Class Gym väljer Wasabi Web

Den digitala byrån Wasabi Web har slutit ett rikstäckande avtal för träningskedjan World Class Gym som ägs av Johan Lundström, tidigare grundare till hälsobolaget Life samt Newport. Uppdraget innefattar en ny digital plattform, strategiarbete och löpande digital marknadsföring över de närmsta två åren.

– Att få förtroendet från World Class känns jättekul. Ett tydligt kvitto på att vi levererat inom detta segment sedan tidigare och att vi är fortsatt starka i vårt erbjudande, säger Nils Engvall, marknadsansvarig på Wasabi Web. Vi jobbade tidigare med träningskedjan Må Bättre i deras digitala paketering innan de uppköpet av Actic. Via det projektet fick vi och World Class upp ögonen för varandra och det är kul att nu fortsätta resan tillsammans i detta samarbete, fortsätter Nils i ett pressmeddelande.

I samband med ett kommande arbete runt utveckling av konceptet samt en ny ledningsgrupp inom träningskedjan föll valet av byrå naturligt på Wasabi i samband med upphandlingen av byrå.

“Vi på World Class är mycket stolta över att förutom kunna leverera träning i världsklass även kunna leverera en hemsida av högsta kvalite tillsammans med vår digitalleverantör Wasabi Web”, säger Sofie Björn, Operativ Chef i ett pressmeddelande.

– Vi är mycket imponerade av det arbete Wasabi har gjort för andra aktörer inom vårt segment. Vi ser fram emot att utveckla World Class varumärke tillsammans med Wasabi och ser fram emot ett fint samarbete”, sa även Johan Lundström ägare på World Class Gym i ett utlåtande.

Se projektet:
https://www.worldclassgym.se/

Om Wasabi Web:
Wasabi Web är en prisbelönad digital byrå i Stockholm och Uppsala som grundades 2012. Kunder hos byrån innefattar bland annat varumärken som: Apollo, Taco Bar, Tom Hope och Grammis.

Google Rating
4.8
Bli kontaktad