Telenor Arena

Skärmavbild 2019-01-16 kl. 08.56.05

59 % ökad försäljning av biljetter via webben under perioden mars 2015 jämfört med mars 2014

Vi fick under 2013 i uppdrag att ta fram en mobilapp och en ny webb åt Telenor Arena.
Resultatet slutade i en naturlig försäljningsökning på 59% via hemsidan, och vi har sedan dess inlett ytterligare arbeten med Erik Dahlén som även är ägare för den svenska lakritsjätten Lakritsroten. Det är kul för oss att vi med våra kunder bygger en , och det är ännu roligare att nu visa upp resultaten!

Besök hemsidan – www.telenorarena.no

Media kring uppdraget:
http://www.resume.se/nyheter/a…
https://wasabiweb.se/webbyrans…

”Vi vill börja med att säga att vi är glada över att få samarbeta med webbyrån Wasabi Web. Vi ser detta som starten på en långsiktig relation. Hemsidan ser fantastisk ut och vi har under 2015 jämfört med 2014 ökat vår försäljning via webben med 59 procent.”

Erik Dahlén – Mässchef, Telenor Arena.

Vad gjorde webbyrån?

  • Ökad försäljning med 59 %
  • Kravställning
  • Produktion av säljande hemsida
  • Sökordsoptimering (SEO)
  • Konverteringsoptimering
  • Webbhotell

”Vi vill börja med att säga att vi är glada över att få samarbeta med webbyrån Wasabi Web. Vi ser detta som starten på en långsiktig och givande relation. Hemsidan ser fantastisk ut och vi har under 2015 jämfört med 2014 ökat vår försäljning via webben med 59 %”

Erik Dahlén
Beställare, Telenor Arena

59 % ökad försäljning på webben