Lakritsroten

webbyråns kund lakritsroten

Ökad naturlig omsättning på e-handeln på 107% Ökad Adwords-försäljning med en ROI på 417%

Erik Dahlén (f.d. mässchef på Telenor Arena) som är verksamhetschef på Lakritsroten var missnöjd med den dåvarande e-handeln då bland annat menyerna var krångliga och vilseledde besökarna. Webbyrån Wasabi Web fick i uppdrag att bygga en ny e-handel i syfte att stärka deras varumärke och öka försäljningen. Dominerande sökord analyserades och utifrån dessa byggde webbyrån menyerna och e-handeln, vilka anpassades på ett sätt som mötte marknaden och behovet från kunderna.

Efter detta var Lakritsroten så nöjda med oss att vi fick ta över deras Google Ads-konto, där vi ökade försäljningen ytterligare och har nu en ROI på över 400%, vilket innebär att för varje spenderad krona på Adwords så får Lakritsroten över 4 kronor tillbaka!

Besök Lakritsrotens webbutik – www.lakritsroten.se

Vad gjorde webbyrån?

  • Produktion av säljande e-handelsplattform
  • 105 % ökning i naturlig försäljning på hemsidan
  • Efter att vi sedan tog över lakritsrotens Adwords-konto dubblerade vi det tidigare resultatet - med en ROI på 417%
  • 127 % ökning av mobila konverteringar
  • 37 % i ökad konverteringsfrekvens
  • 12 % ökning av det genomsnittliga ordervärdet
  • Konverteringsoptimering av hemsidan

Över 400% ROI på Google Adwords!

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt
Vi använder reCaptcha för att undvika få in spam.