Vad är WW Resultat?
På Wasabi Web är vi lyhörda och strävar efter att erbjuda det våra kunder efterfrågar – resultat. Vi har därmed tagit fram en unik tjänst som främst utgår från vilka mål kunden har och skräddarsyr därefter ett paket tillsammans för att uppnå önskade resultatet. Med lång erfarenhet i branschen och många kompetensområden under samma tak, kan vi skapa både heltäckande och mer specifika insatser beroende på vilka mål som förväntas uppnås resultatmässigt.
För vilka passar WW Resultat?
WW Resultat är en tjänst som riktar sig mot alla företag oavsett storlek. Vår kundportfölj består av allt från börsnoterade företag till lokala föreningar – vi anpassar och skapar bästa möjliga lösning efter varje kunds specifika behov och mål. Sammanfattningsvis passar tjänsten för de som vill ta sitt företagande till nästa nivå med ett resultatinriktat koncept.
Varför ska jag välja WW Resultat?
WW Resultat - Process
Workshop
Syftet med workshopen är att diskutera förväntningar, utmaningar, möjligheter och att definiera målen med projektet. Denna metod är välbeprövad och ni kan förvänta er lyhörda öron som framför konkreta förslag på lösningar.
Lösning och uppföljning
Uppföljningsmötet baseras på workshopen och vi framför vilka specifika lösningar samt budgetunderlag som krävs för att uppnå målbilden, med fullt fokus att leverera de resultat som önskas i varje enskilt fall.
Mätning och kontakt
Arbetet kan nu börja – vi utför vår expertis utifrån det vi kommit övers om. Hos WW säkerhetsställs alltid vårt arbete med kontinuerliga mätningar och en tät kontakt under hela processen.
Betalning och resultat
Utifrån de mål som tydliggjordes i början av processen kommer betalningen att baseras på hur WWs insats skapat lönsamhet för företaget, betalning sker med andra ord beroende på presstationen.
WW Resultat - Max Markiser
Max Markiser är ett familjeföretag som säljer markiser och andra typer av solskydd – de tog kontakt med Wasabi Web med en tydlig vision kring resultat. Det som framfördes på den inledande workshopen var först och främst att de har behov av att skapa en ny webbplats, som positionera verksamheten i framkant inom branschen. Webben ska fungera som en kanal för att främja kundförfrågningar med hjälp av smarta funktioner för bokning och ett komplett kontaktformulär. En önskan som definierades var även att öka synligheten på Google och därmed öka trafiken till webben. Med andra ord var målen att uppnå en ny positionering på marknaden, ökad synlighet på Google och fler kundförfrågningar.
Wasabi Web antog utmaningen!
WW Resultat - ICA Kvantum
ICA Kvantum Gränby är en prisbelönade matbutik och är ett varumärke förankrat med personlig service, matglädje och kvalitét. Butiken har en cateringverksamhet som länge legat i framkant, därmed var det ett strategiskt beslut att stärka den digitala positioneringen som ett tydligt steg för ytterligare utveckling av butiken. Efter en omfattande förstudie definierades en strategi och tidsplan för butikens nya e-handel med lansering till studentsäsongen. Med bakrund av en nya e-handeln fortsatte projektet med Google Ads-kampanj för att öka synlighet och intäkter, vilket var ett utav målen med projektet. Kampanjen möjliggjorde en stor vinst mot spenderade pengar, med fullt fokus med resultatet nådde butiken nya höjder.
5 000 000 kr
Försäljning av catering
+ 1000 %
ROI för Google Ads-kampanj
500 000 000 kr
Total försäljning