Wasabi Web vann upphandlingen för Telenor Arena

I Oktober var det äntligen officiellt! Webbyråns VD Andreas Glimbrant kom efter ett par tuffa veckor ut som segrare i upphandlingen för super-kunden Telenor Arena.

– Vi är givetvis mycket stolta och hedrade över att vinna uppdraget. Det är ett stort steg för oss på

webbyrån, och vi ser detta som en fantastisk möjlighet att på riktigt sätta Wasabi Web på kartan, säger Andreas Glimbrant i ett pressmeddelande.

– Vi vill börja med att säga att vi är glada över att få samarbeta med Wasabi Web. Vi har stora förväntningar på projektet och ser detta som starten på en långsiktig relation, säger beställaren Erik Dahlén, Mässchef på Telenor Arena i en kommentar till tidningen Resumé.

Vi är mycket hedrade över att vinna uppdraget och extra stolta blir vi självklart då affären även fått så bra exponering i media.

Läs artikeln i Resumé

http://www.resume.se/nyheter/media/2013/10/08/uppsalabyra-vinner-telenor-arena/

Läs artikeln i Uppsalatidningen UNT

http://www.unt.se/uppsala/uppsalabyra-vann-stor-upphandling-2628569.aspx

Även affärstidningen Relation valde att plocka upp nyheten. Läs intervjun med Nils Engvall nedan:

4 frågor till Nils Engvall, projektledare på Wasabi Web, som vann Telenor Arenas upphandling av en ny webbplats och mobilapp som ska vara klara i början av 2014.

Ni är en relativt nystartad byrå. Hur fick ni uppdraget?

– De kontaktade oss via vår sajt. Det är faktiskt det vanligaste sättet, att folk googlar på webbyrå och hittar oss. Det är en del av vår affärsidé, att hjälpa företag få in nya kunder på just det sättet. Så det är riktigt kul att få visa hur den processen fungerar.

Telenor Arena ligger i Norge. Varför tror du att de gav uppdraget till ett svenskt företag?

– Dels är beställaren svensk, dels skulle jag säga att svenska bolag ligger i framkant på det här området jämfört med de norska. Och med tanke på den norska kronkursen är vi också billigare.

Vad är det mer konkret ni ska göra?

– Tillsammans med kunden ska vi ta fram en kravställning och utifrån den skräddarsyr vi en lösning, det vill säga deras nya webbplats. Det handlar primärt om att definiera en tydlig målsättning kring projektet, vad man vill få ut av besökarna och vad som kan generera intäkter. Vårt fokus kommer ligga i att driva upp biljettförsäljningen. Dessutom ska allt förstås vara estetiskt tilltalande och användarvänligt. Vi gör också en skräddarsydd mobilversion av hemsidan.

Vad är uppdraget värt?

– Vi går inte ut med vilka summor som kunden lägger i produktionsbudget. Men det är en bra affär och en mycket bra referens för oss. Telenor Arena är ett stort bolag och med uppdraget tillkommer även ökad exponering för oss som byrå.

Artikeln publiceras i november-numret av affärsmagasinet Relation. (www.relation.se)

Google Rating
4.8
Bli kontaktad