SEO-tips från Wasabi Web i Sveriges Kommunikatörer

Sveriges Kommunikatörer ställde sig frågan: Hur lägger du upp en vinnande strategi för din webbplats och hur undviker du att fokusera på fel saker? Till sin hjälp för att reda ut vad som är grunden för att skapa en framgångsrik webb konsulterades fem vassa hjärnor från lika många webbyråer. Varav Wasabi Webs SEO-kunniga Johan Rappling var en av dem. 

Goda råd är dyra: Identifiera vad som är viktigt för användaren, ta alltid avstamp i innehållet innan design sätts, skippa facit och testa dig fram… Exempel på några värdefulla lärdomar som representanter från Fröjd Interactive, Earth People, Söderhavet och Axbom Innovation AB delade med sig av i Sveriges Kommunikatörers artikel.

Vår egen Scrum master på Digital Marketing-avdelningen, Johan Rappling, valde att fokusera på Wasabi Webs specialitet – vikten av att driva in rätt trafik genom att skapa relevant innehåll. Vad menas då som “relevant”? Jo, att utifrån grundlig sökmotoroptimering (SEO) analysera vilka åtgärder som bör genomföras för att webbplatsen ska erhålla en bättre position på nätets sökmotorer och därmed nå precis rätt användargrupper.

Läs hela Johans tips HÄR eller invänta SK:s nästa nyhetsbrev där artikeln också kommer att ingå.  

/Pär Brolin – Copywriter, Wasabi Web

Google Rating
4.8
Bli kontaktad