
Zetatrade
Kundcase
Zetatrade är familjeföretaget som i över ett sekel har försett den svenska marknaden med dekorativa omslagsmaterial, folier och grafiska lösningar. Med bred kunskap, trygg produktion och hög kvalité i alla led har Zetatrade sedan 1917 skapat produkter med både funktion och estetik i fokus, och de har samarbetat med företag som Estrella, Mackmyra, H&M och Bonniers. Wasabi Web är mycket stolta över att ha fått uppdraget att skapa en ny, modern webbplats till Zetatrade. Webben skulle andas Zetatrade, vara lättnavigerad och visa sortimentet tydligt för att fungera som ett bra säljunderlag att referera till. Zetatrade ville även få ökad digital synlighet och en starkare varumärkeskännedom för att uppfattas som det seniora och branschledande företag de faktiskt är – någonting som Wasabi Web självklart kunde lösa!
Utmaning
Under workshopen med Wasabi Web identifierades de primära utmaningarna med projektet. Zetatrade har ett oerhört stort sortiment och en utmaning som behövde lösas var att på ett tydligt och lättnavigerat sätt presentera bredden på sortimentet, utan att det blev rörigt. Det var dessutom viktigt att väva in mer storytelling med intresseväckande och inspirerande historier från Zetatrades långa historia som sträcker sig över fyra generationer, men utan att tappa väsentlig fakta.

Resultat
Wasabi Web lyckades verkligen leverera en helhetsproduktion! En ny, modern webbplats med både film och AI-bilder skapades i Wasabi Webs WordPress-produkt WW Platform. Genom SEO-analys, Google Ads-analys, Google Analytics-uppsättning och en redaktionell plan fick Zetatrade dessutom en ökad digital synlighet, vilket även resulterar i starkare varumärkeskännedom. Med en modern webbplats och en genomtänkt digital strategi är Zetatrade nu bättre rustat än någonsin för att nå nya framgångar online och fortsätta i många generationer till!