Vidhance
Kundcase
Vidhances lösning är en världsledande plattform för videoförbättring, som har utvecklats och förfinats under ett decennium, av några av de mest framstående experterna inom branschen. Vidhance utmanar uppfattningen om vad som är möjligt, inte bara på en smartphone, utan i alla sammanhang där premiumvideoförbättring krävs. Med huvudkontor i Uppsala, Sverige, och försäljnings- och supportkontor i Shanghai, Singapore och Tokyo, revolutionerar företaget branschen med innovativa tekniker.
Utmaningar
Wasabi Web har tidigare lanserat en webbplats till Vidhance. Nu efter x antal år ska webben uppdateras med ett mordernt uppsving samt se över strategin för marknadsföringen. Utmaningen är att skapa en 2.0 känsla kring varumärket som blir tydligt anpassat för målgruppen. Det kan vara en utmaning att få webben att passa in inom vissa marknader, därför behövs även ett gediget arbete kring den nya grafiska profilen och designen.
Vidhance
Lösning
Lösningen som Wasabi Web tog fram till Vidhance innehöll bland annat en ny grafisk profil med en ny logga, samt många funktioner på webben som bidrog till en ny morden känsla, vilket förvandlade hela varumärkets positionering på den digitala marknaden. Dessutom paketerades nyckeltal och annan betydande statistik för att förtydliga senioriteten som bolaget intagit.
Resultat
Wasabi Webs arbete med Vidhance digitala närvaro har verkligen fått bolaget att ta nästa steg i takt med deras utveckling framåt. Numera speglar webbplatsen verksamhetens framanda och är ansiktet utåt för det moderna bolaget, som stolt kan visas upp för potentiella kunder eller medarbetare.