Taco Bar
Kundcase
Taco Bar är en av Skandinaviens ledande franchise-kedjor inom Tex Mex. Genom att googla efter ”webbyrå” kom bolagets marknadschef i kontakt med Wasabi Web för produktionen av ny webb. Koncernen efterfrågade en uppdaterad grafisk profil, en ny överskådlig hemsida, nya texter samt hjälp med digital marknadsföring och drift.
“Det känns kul att jobba med en så fint varumärke som Taco Bar och vi är såklart hedrade att de valde Wasabi Web som deras helhetsbyrå, sade Nils Engvall på Wasabi Web i ett pressmeddelande.
Utmaning
Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets paketering med en ny hemsida i WordPress som genererade mer trafik.
Lösning
Efter förstudien definierades det att trafiken på Tacobar.se till största del kom från mobiler. Därför togs beslutet att jobba med hemsidan mobile first med stort fokus på just användarvänligheten för mobiltrafiken.
Utöver detta ville vi göra det tydligare att hitta respektive enhet inom koncernen över Sverige och byggde därför deras överskådliga lista med överblick kring vilka enheter som hade alkoholtillstånd, take-away eller hemkörning. Det blev även tydligt att kedjans mest affärsdrivande kanal var Google. Därför togs beslutet att prioritera över mer resurser från content marketing och sociala medier över till Google Ads.
Resultat
Besök hemsidan: Tacobar.se
1 000 000
Antal sidvisningar
800 000
Unika sidvisningar
10 %
Ökning av samtliga KPI:er