
Nordic Procurement
Kundcase
När Nordic Procurement började rikta fokus mer mot offentlig sektor ville de förändra och anpassa sin webbplats för att attrahera denna nya målgrupp. Kunden önskade en hemsida som speglar företagets position som ledande aktör samtidigt som den stärker varumärket och reflekterar Nordic Procurements nya riktning. Ett ytterligare önskemål var att webbplatsen skulle vara stilren och exklusiv, med fokus på användarvänlighet och tydligt budskap. Utöver den nya hemsidan gjordes även en Google Analytics-uppsättning, uppdaterad SEO-analys och Google Ads-analys.
Utmaning
En utmaning med projektet var att verkligen lyckas spegla Nordic Procurement 2.0 och framhäva att företaget även kan leverera mot offentlig sektor. Den tekniska prestandan på den tidigare webben begränsade dessutom förutsättningarna att synas på Google, något som behövde åtgärdas för att nå ut till så många som möjligt och stärka varumärket. Med Wasabi Webs samlade erfarenhet och vår egen WordPress-produkt WW Platform var vi dock övertygade om att vi skulle kunna övervinna dessa utmaningar.
Resultat
Wasabi Web skapade en attraktiv och stilren hemsida med bland annat drönarvyer över Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors, samt en 3D-animering av företagets logotyp. Kombinationen av elegans och användarvänlighet speglar Nordic Procurement 2.0, ökar företagets synlighet och kommunicerar tydligt med de olika målgrupperna.