
Lotshammar
Kundcase
Med lång branscherfarenhet och framgångsrik historik bygger Lotshammar tidlösa trähus av hög kvalité till ett överkomligt pris. Inför sina nyproduktioner Lotsudden, Lotsviken och Skogsgläntan ville företaget ha hjälp med marknadsföring av projektet för att öka försäljningen. Genom bland annat en grafisk profil, AI-bilder och AI-filmer samt en övergripande helhetsstrategi för sociala medier, men också Google analytics-uppsättning, SEO-analys och Google Ads-analys skapades en lyckad marknadsföring som attraherar många kunder till de vackra trähusen.
Utmaning
En utmaning med projektet var att visa på att Lotshammar, trots att de är mindre i storlek än de stora bolagen, är en trygg aktör som håller hög kvalité. Det var även viktigt att skapa en marknadsföring som sticker ut och särskiljer sig från de större bolagens. Eftersom de olika projekten riktar sig till olika målgrupper behövde man utgå från dessa grupper och hitta strategier för att nå ut med marknadsföringen till rätt konsument, någonting som vi med vår samlade kunskap och erfarenhet kunde genomföra på effektiva sätt.

Lotsviken
Lotsviken
Nyproducerade bostadsrättsföreningen Lotsviken i Saltsjö-Boo består av 15 bostäder i varierande storlek, endast 300 meter från vattnet. Genom en kombination av en grafisk profil i naturnära och stilrena toner, AI-genererade inspirationsbilder och noggranna analyser av den relevanta målgrupper skapades både en tilltalande landningssida för projektet och en relevant marknadsföringskampanj för att nå ut till så många potentiella kunder som möjligt.

Lotsudden
Lotsudden
Nyproducerade Lotsudden i Saltsjöbaden är en modern bostadsrättsförening precis intill vattnet. De 27 bostäderna i varierande priser och storlekar, med både en fantastisk utsikt över havet och egen båtplats passar de såväl barnfamiljer som pensionärer. En grafisk profil i marina färger, relevant information om de olika bostäderna och tilltalande bilder lockar potentiella kunder i alla olika målgrupper.
Skogsgläntan
Skogsgläntan
Bostadsrättsföreningen Skogsgläntan i Åbyholm består av 18 arkitektritade radhus. Med smarta planlösningar, elegant design, inbjudande trädgårdar och privata parkeringsplatser erbjuder bostäderna en perfekt kombination av stil och bekvämlighet! För projektet gjordes bland annat en marknadsföringsfilm, en uppdatering av landningssidan på befintlig webb, SEO-analys och Google Ads-analys för att nå ut med projektet till så många som möjligt.

Resultat
Genom effektiv marknadsföring nådde vi fantastiska resultat! Med en kombination av material i bild- och videoformat samt annonsering i Google Ads och sociala medier har projekten redan i ett tidigt skede fått en bred räckvidd hos de relevanta målgrupperna.