Kundcase
Lorensbergs Hjärtmottagning är dedikerad till att utreda och behandla olika hjärtsjukdomar, såsom kärlssjukdomar, kärlkramp och hjärtsvikt. Mottagningen undersöker även symtom som kan tyda på eventuell hjärtsjukdom, som bröstsmärta, andfåddhet och hjärtklappning. På Lorensberg utförs specialistvård, med ett ständigt fokus på patienten och deras hjärthälsa. Med målsättning att varje patient ska känna sig trygg och väl omhändertagen genom hela processen, med korta väntetider och expertis inom många områden.
Utmaning
Under workshopen med Lorensbergs Hjärtmottagnings framkom ett tydligt behov av att satsa på en digital helhetslösning. Med en ny, stilren och responsiv webbplats, tillsammans med en uppdaterad grafisk identitet som speglar verksamheten. En prioritet var att se till att webbplatsen var användbar för både personal och kunder. Dessutom var det av stor vikt att integrera en dedikerad karriärsida, där potentiella medarbetare enkelt kan söka jobb och skapa en känsla av arbetsplatsen genom skärmen.
Lösning
Wasabi Web har tagit fram en komplett helhetslösning till Lorensbergs Hjärtmottagning för att förverkliga deras digitala nysatsning. Tack vare skapandet av en ny grafisk profil med logga, ny webbplats som speglar den gedigna verksamheten och en grundlig SEO-analys skapas de bästa förutsättningarna för en lyckad nylansering. Under processen har vi även designat webben med bilder och skrivit copy för att allt ska följa en röd tråd – från logga till rubriker.
Resultat
Resan från den inledande workshopen till det färdiga projektet har inte bara förstärkt den digitala närvaro, den har också lyft Lorensbergs Hjärtmottagnings varumärke till nya höjder. Verksamheten återspeglas nu på ett mer rättvist och tilltalande sätt, vilket inte bara öppnar dörrar för potentiella patienter utan även attraherar nya medarbetare.