LaNeta-Atmosphere-34

Wasabi Web presenterar

La Neta

LaNeta-12

La Neta

Kundcase

La Neta öppnade sin första restaurang i Stockholm sommaren 2009 och blev därmed Nordens första äkta taqueria. Med inspiration direkt från Mexiko har målet alltid varit tydligt – att sprida den genuina smaken och känslan av en traditionell mexikansk taqueria långt bortom Mexikos gränser. Namnet “La Neta” betyder “sanningen” på mexikansk slang, och för La Neta innebär det att allt handlar om äkthet: genuina smaker, färska råvaror och kvalitet i varje tugga.

Här tillagas tacos, salsor och tortillas på samma sätt som i Mexiko – från grunden, utan genvägar. Den starka förankringen i traditionen har också lett till utvecklingen av ett eget bageri i Sollentuna, där både majs- och vetetortillas produceras dagligen. Förutom att förse de egna taqueriorna levererar La Neta idag även tortillas till andra restauranger och privatpersoner som värdesätter den bästa möjliga tortillan.

Utmaning

Trots sin starka position inom mexikansk street food i Norden hade La Neta länge fokuserat på att låta maten tala för sig själv, utan större satsningar på marknadsföring. La Neta ville bygga en större varumärkesmedvetenhet, nå ut till en bredare målgrupp samt skapa en digital närvaro som kan stödja en expansion till fler länder på sikt. Utmaningen låg i att hitta rätt strategi för att bygga varumärket starkare, utan att kompromissa med den autenticitet som är kärnan i La Neta.

La Neta half img

La Neta lösning

För att stärka La Netas digitala närvaro genomfördes flera digitala lösningar. Wasabi Web genomförde en Google Ads-analys och en SEO-analys för att identifiera möjligheter att öka synligheten online, genom löpande SEO kan även en  långsiktig trovärdighet byggas. Därefter togs en redaktionell plan fram som vägledning för kommunikationen framåt. I linje med den redaktionella planen utvecklades content för sociala medier som speglar La Netas autentiska varumärke. ​​Genom ett konsekvent arbete med digital marknadsföring förbättras både räckvidden och kännedomen om varumärket.

Resultat

Tack vare den digitala strategin som bidragit till en starkare digital närvaro har La Neta kunnat nå nya målgrupper och bygga en ökad varumärkeskännedom. Kombinationen av riktad annonsering, optimerad SEO och engagerande innehåll i sociala medier har skapat både högre synlighet och fler relevanta interaktioner.

  • Starkare digital närvaro
  • AI & video content
  • Ökad konvertering
Skärmbild 2025-09-15 083955

SEO-resultat

Under den senaste perioden har vi sett en stark utveckling i synligheten för La Neta på Google. Vårt arbete med att optimera innehållet och stärka den lokala SEO-strategin har resulterat i kraftiga rankings förbättringar. Här är några höjdpunkter:

  • Mexican food stockholm har klättrat 45 placeringar och ligger nu på plats 3, vilket ger hög synlighet för internationella och lokala besökare.
  • Taco stockholm har förbättrats 43 placeringar och ligger nu på plats 12, vilket driver relevant trafik.
  • Flera varumärkesspecifika sökord som Neta ligger topp 5, vilket visar på ett starkt varumärke och hög kännedom.
  • Vi syns nu på många lokala long-tail keywords, exempelvis tacos södermalm, taco söder och taqueria stockholm, vilket stärker närvaron mot den lokala målgruppen.

Intresserad?

Lät detta intressant? Wasabi Web hjälper företag att växa digitalt. Oavsett om målet är att nå fler kunder, öka dina resultat eller bygga en starkare digital närvaro så erbjuder vi en helhetslösning – allt samlat under ett och samma tak.

Är du nyfiken på hur vi kan skapa en liknande produktion för ditt företag? – Kontakta oss idag!

Utmärkelser & Media

Nyhetsbrev

Följ vad som händer på Wasabi Web

Få uppdateringar kring vad som händer på Wasabi Web och få de senaste nyheterna direkt i inkorgen. På så sätt riskerar du inte att missa något viktigt inom digital marknadsföring, design och säkerhet.

  • Prenumerera

Obligatorisk

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter så kontaktar vi er så snart vi kan.

Obligatorisk