
Hemköp Hedemora
Kundcase
Hemköp Hedemora är en trivsamt och lokalt förankrad matbutik som vänder sig till alla som bor och verkar i området. Butiken erbjuder ett brett sortiment med allt från färska råvaror till välsmakande färdigmat. Detta med ett särskilt fokus på närproducerade varor som stödjer både lokala producenter och företag. Hemköp Hedemoras personal jobbar aktivt för att göra handlingen bekväm och trevlig, med målet att vara just din pålitliga matbutik där du enkelt kan hitta allt du behöver i vardagen.
Utmaning
Hemköp behövde hitta ett smidigt sätt för både kunder och personal att hantera cateringverksamheten. Utmaningen låg i att skapa ett system som smidigt kan samverka med butikens ordinarie logistik och affärssystem, samtidigt som kunderna enkelt kan se sortimentet och genomföra beställningar. För projektet behövde Catering Express tjänsten anpassas för att möta dessa behov och kunna hantera bokningar och innehåll på ett flexibelt sätt.

Hemköp Hedemora lösning
Wasabi Web genomförde en SEO-analys, utvecklade en ny webbshop och säkerställde löpande drift och service, samtidigt som tjänsten anpassades efter de definierade behoven. Genom den nya optimerade e-handeln kan de nu erbjuda catering på ett enkelt och smidigt sätt. Kunderna har nu möjlighet att handla online vilket underlättar för både dem och butikspersonalen.
Resultat
Hemköp Hedemora kan nu erbjuda en smidigare och mer flexibel shoppingupplevelse för sina kunder, både i butik och online. Tack vare den nya webbshoppen blir processen enklare och mer effektiv för både kunder och butikspersonal. Lösningen gör det möjligt att hantera bokningar och innehåll på ett överskådligt sätt, samtidigt som kunderna får en tydlig översikt över sortimentet. Resultatet är en attraktiv e-handel som stärker servicen och underlättar vardagen för Hedemoras invånare.