Fröken Snusk
Kundcase
Fröken Snusk är en av Sveriges mest spelade artister med superhits som har toppat flertal gånger på Svenska topplistan. Med över 500 miljoner streams, 4 Platina och 17 guld skivor utlovas alltid en show när det är dags för en spelning eller ett nytt låtsläpp. Under 2024 har Fröken Snusk även haft sin debut i melodifestivalen med låten ”Unga & fria”, som fått den anonyma tjejen klädd i rosa mask att ta nästa steg i karriären.
Utmaning
En inledande workshop bokades in för att lansera en e-handel och ta Frökens Snusk merch till en ny nivå. Utmaningarna med projektet var bland annat att skapa en mer högkvalitativ sida som känns mer som ett väletablerat brand, med en stabil grund som ger möjlighet att utöka utbudet i större skala i framtiden. Den nya webbshoppen behövde även en ny strategi med marknadsföring som innefattar både Google Ads och SEO för att öka synligheten och konverteringen. Den nya e-handeln behövde även ett visuellt lyft med nya bilder och rörligt material för skapandet av en ny och mer proffsig känsla.
Lösning
Wasabi Web tog fram en SEO-analys som låg till grund för den nya e-handeln som bidrar till den digitala synligheten organiskt redan från start. Den nya e-handeln fylldes även med nya kvalitativa bilder, en effektfull video-banner och allt från typsnitt till färgval som verkligen satte pricken över i:et för designen. Innan projektet fanns det två olika sidor för att handla, men nu finns det en samlad sida där allt är samlat. Vilket förbättrar möjligheterna att leda varumärket mot nya framgångar.
Resultat
Resultatet av den nya e-handeln har inneburit en webbshop som är mer fokuserad på konverteringar, med effektiva marknadsföringsstrategier, och en design som återspeglar varumärkets identitet.