FörortsEntrepenörer
Kundcase
FörortsEntrepenörer startades år 2020 av Mustafa Zatara och består av en arbetsgrupp som befinner sig runt om i Sverige. Syftet är att lyfta och främja människors entrepenörskap i förorterna för att tillsammans inspirera, informera och utbilda. Dock handlar detta om mer än bara entrepenörskap. FörortsEntrepenörer vill lyfta representation och inkludering genom att rikta sitt arbete mot individer i förorterna, samt motivera och inspirera sina följare till kreativitet och framgång. #DetGroriBetongen
Utmaning
Några av utmaningarna som tillkännagavs under workshopen med Wasabi Web kretsade kring att lyfta fram en tydlig paketering av Förortsentrepenörernas syfte dvs att synliggöra förebilder i förorten, tydliggöra vad de erbjuder för tjänster, deras affärsmål, ambassadörer och partners. Samt att deras webb skall agera som en förlängning av deras sociala medier.
Lösning
Webben är byggd på ett tydligt, visuellt och tilltalande sätt som möter kundens behov, där en SEO- analys implementerats och optimerat webben på ett effektivs sätt för att öka trafiken på webbsidan.
Resultat
Wasabi Webs arbete med att paketera Förortsentrepenörernas tjänster, syfte och mål medförde en tydligare struktur på webben. Dessutom utvecklades den grafiska profilen och blev en förlängning av Förortsentrepenörernas sociala medier vilket i sin tur skapat en röd tråd i det visuella manéeret.