Wasabi Web presenterar

ESMA

ESMA

Kundcase

ESMA är special­isterade på att optim­era och kund­­anpassa kostnads­effektiva komponent- och logistik­­lösningar för dig inom den svenska till­verknings­­industrin. ESMA brinner för att skapa tekniskt och ekonomiskt optimerade komponentlösningar för deras kunder – med kvalitet och leveranssäkerhet i fokus. Företaget valde Wasabi Web som deras partner för att ta deras digitala närvaro till högre höjder.

Utmaning

Wasabi Web fick i uppdrag att skapa en ny plattform för ESMA för att spegla dess verksamhet. Projektet hade flera utmaningar som behövde övervinnas för att uppnå framgång. En av de främsta utmaningarna var den höga graden av kundspecifikationer och variationer mellan olika kunder och deras behov. Varje kund har unika krav när det gäller komponentdesign, materialval, tillverkningsprocesser och leveranskedja. Det innebär att ESMA måste kunna anpassa sig flexibelt och effektivt för att möta varje kunds specifika krav och förväntningar.

ESMA

Resultat

Wasabi Web tog sig an utmaningen att skapa en ny webbplats för ESMA. Den nya webbplatsen designades för att vara modern, användarvänlig och anpassad för att visa upp ESMA
breda utbud av skräddarsydda komponent- och logistiklösningar på ett tydligt och överskådligt sätt. Utöver den nya webbplatsen genomförde Wasabi även en omfattande uppdatering av ESMA
grafiska profil. Detta inkluderade att skapa en enhetlig visuell identitet visar professionalism, pålitlighet och innovativa anda. Den nya grafiska profilen applicerades konsekvent över alla digitala och tryckta material för att stärka ESMA varumärkespositionering och igenkänning på marknaden.

För att maximera ESMA synlighet online och locka potentiella kunder implementerade Wasabi en strategi för löpande sökmotoroptimering (SEO) och Google Ads. Genom att noggrant analysera sökordsdata och konkurrenssituationen på marknaden optimerades ESMA webbplats kontinuerligt för relevanta sökfrågor inom tillverkningsindustrin. Samtidigt lanserades riktade Google Ads-kampanjer för att öka ESMA närvaro i sökresultaten och locka trafik från potentiella kunder som aktivt sökte efter liknande tjänster.

  • Ny webb
  • Ny grafisk profil
  • Löpande SEO
  • Löpande Google Ads

2,9 tn

Användare

54,2%

Engagemangsgrad

2,7 tn

Sessioner

Intresserad?

Gå i ESMAs fotspår – klicka på knappen för att beställa en ny varumärkesplattform och modern hemsida i WordPress.

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt