Beautyculture
Kundcase
Beautyculture har sedan 2008, under ledning av injektionssjuksköterska och grundare Janine Bichara, varit Uppsalas ledande skönhetssalong. De har med andra ord lång erfarenhet av medicinska och estetiska behandlingar där hög kvalitet och säkerhet är utgångspunkten för ett tryggt omhändertagande. Under året vann Uppsala-byrån Wasabi Web hem uppdraget gällande grafisk identitet samt ny webbsida till en av stadens främsta skönhetskliniker.
Utmaning
Skapa en tilltalande design och grafik på webbsidan som ger förutsättningar för att attraherar nya kunder. Beautyculture önskar att implementera ett simpelt bokningssystem, systemet ska vara snabbt och innehålla en tydlig väg till bokningen. Webben ska inge en levande och modern känsla som förmedlar trygghet samt en premiumkänsla, anpassat för en bred målgrupp. Helt enkelt bli det självklara valet inom premium-segmentet av skönhet i Uppsala!
Beautyculture lösning
Wasabi Web fick förtroendet att producera en ny webbsida och grafisk profil för Beautyculture.
Resultat
Effekten av den nya hemsidan och grafiska identitet gav höga resultat, bland annat 33 756 st sidvisningar, 10 911 st användare, 2,11 st sidor och en genomsnittlig sessionslängd på 2 minuter. Prestandan på webbsidan förvandlades dessutom från 50 till 95 på betygsskalan.
33 756 st
Sidvisningar
10 911 st
Användare
50-95
Prestanda ökning