Hur toppar man Googles sökresultat med sökmotoroptimering?
Vår webbyrå bjuder på några av svaren. Begreppet Sökmotoroptimering kallas även för SEO (Search Engine Optimization), Sökoptimering, Sökordsoptimering m.m, och går helt enkelt ut på att synliggöra olika webbplatser genom att generera en så bra plats som möjligt på internets sökmotorer. Av dessa sökmotorer är den obestridde kungen onekligen just Google. Då webbyrån har löpande uppföljning på samtliga kunders webbplatser så har vi en unik ingång i vart just sökmotortrafiken kommer ifrån för svenska webbplatser, genom Googles egna statistikverktyg Analytics så har vi själva fått se vart källhänvisningstrafiken kommer ifrån. Googles sökmotor representerar över 95 % av den sökmotor-genererade trafiken. Sökmotorer som Bing, Yahoo, Hitta och övriga sökmotorer representerar resterande trafik. Att konsten av sökordsoptimering är komplext råder det inga tvivel om, men det har precis som vilket annat hantverk som helst förhållningssätt och regler, och det går att lära sig. Det lättaste sättet att beskriva hur SEO fungerar är genom att dela upp det i två delar:
1. ON-PAGE OPTIMERING
Består på ren svenska utav arbetet som sköts på er webbplats. Det innefattar delar som Strukturen utav er webbplats, Internlänkning, Sökordsdensitet, Huvudrubrik (H1), Underrubriker (H2-H6), fet-, kursiv- och understruken text, ankartexter, presentation av texten, hur URL ser ut, samt hur webbplatsen är programmerad. Att anlita en professionell webbyrå för detta område är inte bara en smart investering, utan även en trygghet då alla segment utav er webbplats sköts från en och samma aktör.
2. OFF-PAGE OPTIMERING
Består utav arbetet som sköts utanför er webbplats. Hur många relevanta ingående länkar finns det till er webbplats? Samt hur högt ”värderade” är de webbplatser som dessa inlänkar kommer från? Detta är saker som har oerhört stor betydelse för Off-page optimeringen utav er webbplats, och är ofta det som avgör om er webbplats kommer att lyfta på konkurrensutsatta ord på sökmotorerna eller inte.
ANLITA OSS SOM WEBBYRÅ FÖR SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)
Med spjutspetskompetens inom SEO (sökmotoroptimering) och dess grenar: On-page / Off-page optimering, hjälper vår webbyrå företag att reda ut dessa begrepp, och tillsammans skapar vi lösningar som är optimerade efter de behov som finns. Med Googles egna statistikverktyg kan vi sedan enkelt se och mäta resultatet av vårt arbete vid uppföljning. Vi strävar alltid mot att skapa webbplatser som omvandlar våra kunders besökare till potentiella kunder. Detta gör vi genom långsiktiga samarbeten, regelbunden uppföljning och tydlig rapportering. Vår webbyrå har tagit flera utav våra kunders hemsidor från dystra positioner på Googles träffresultat, upp till topp 5 resultat under attraktiva sökord som: Restaurang Uppsala, Hotell Uppsala med mera.
Nyfiken på att lära dig mer om sökmotoroptimering? Kontakta oss så berättar vi mer!