Wasabi Web har fått förtroendet att ta fram ny webb för ett av Uppsalas största varumärken Fyrishov, som dessutom är Sveriges mest besökta arena och femte största besöksmål framför attraktioner som t.e.x Grönalund, Globen och Skansen.
– Det känns otroligt kul och hedrande att vinna uppdraget. Det känns extra kul att det är just Fyrishov eftersom Fyrishov har en väldigt bred målgrupp och är ett väldigt stort och känt varumärke, inte bara i Uppsala, utan i hela Sverige säger Lasse Blom, projektledare på webbyrån Wasabi Web i ett pressmeddelande.
– Med tanke på den utmaning och möjlighet vi har, att erbjuda en webbplats som tilltalar många olika målgrupper inom våra tre kärnområden Bad, Idrott och Event, är vi nöjda med att i Wasabi Web funnit en partner som väl motsvarar våra förväntningar, säger Jonas Grev, projektledare på Fyrishov i en kommentar.
Wasabi Web grundades 2012 och har under hösten prisats i utmärkelsen Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och vunnit riksuppdrag för bland annat Svenska Kyrkan och Kristdemokraterna.
Övriga kunder hos webbyrån i Stockholm & Uppsala är allt från Telenor Arena, Svenska Kyrkan Stockholm Västerås Flygplats och Lappset Group.