I samband med att Taco Bar stärker sig digitalt fick Wasabi Web förtroendet att bli leverantör av digital design och webbproduktion för nya tacobar.se
Sveriges första Tex Mex-kedja, Taco Bar, gör stora satsningar i sin digitala produkt och tar därför hjälp av prisbelönade digitala byrån Wasabi Web. Wasabi Web vann upphandlingen avseende en ny webbsida för franchisekedjan och har lagt grunden för en ny digital designprofil. Webbplatsen är startskottet för en strömlinjeformad strategi för sociala medier och digital marknadsföring med insatser från Wasabi.
Med utgångspunkt i sin målgrupp young and urban har tacobar.se fått ett estetiskt lyft och utökats med flera nya innehålls-koncept, däribland digitala tjänster som hemkörning via Uber, Foodora, hungrig.se och onlinepizza, samt en ny receptbank.
“Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för ett av Sveriges starkaste franchisekoncept – Taco Bar. Vi är glada över att få lansera Wasabis strategi och stärka Taco Bar digitalt framåt under 2018”, säger Alexandra Svedström, byråchef på Wasabi Web i ett utlåtande.
“En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera Taco Bar, detta för att möta kunden där hen är samt för att bredda vårt erbjudande. Och ett första steg i det arbetet var att lansera en ny webbsida och digital profil. Ett samarbete med Wasabi Web föll sig väldigt naturligt i och med att vi eftersökte en partner som är digital och modern i sitt DNA, vi är supernöjda”, säger Josefine Abrahamsson, Digital Marketing Manager på Taco Bar i ett pressmeddelande.
Om Wasabi Web
Wasabi Web är en digital helhetsleverantör som grundades 2012. Byrån har under åren vunnit nationella uppdrag åt kunder som Apollo, Grammisgalan, Telenor Arena, Företagarna, samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige, och Årets Samhällsinsats.
För mer information:
Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
0703 73 49 86, nils@wasabiweb.se
Media om uppdraget:
https://tinyurl.com/yd59c7j6
Gamla tacobar.se: