I samband med att Mielindgruppen stärker sig digitalt fick Wasabi Web förtroendet att bli leverantör av webbproduktion och digital marknadsföring för frisörkoncernen.
Mielindgruppen med bolagen Barber and Babes, FRANS och BOSSES gör stora satsningar i sin digitala produkt och tar därför hjälp av prisbelönade digitala byrån Wasabi Web. Wasabi vann upphandlingen avseende nya webbsidor och digital marknadsföring under 2018 för samtliga enheter inom koncernen.
“Det känns kul att presentera Wasabi-webbsidor för Uppsalas främsta koncern inom skönhet och styling – Mielindgruppen. Vi är glada över att få lansera Wasabis strategi och stärka Barber & Babes, FRANS och BOSSES digitalt under 2018”, säger Alexandra Svedström, byråchef på Wasabi Web i ett utlåtande.
“Vi på Mielindgruppen har jobbat hårt för att sätta våra identiteter inom respektive salong. I och med uppköpet av FRANS känns det kul att lansera flera nyheter under våren, som vår nyrenoverade salong och vår nya digitala plattform. Vi är väldigt glada att kunna presentera samarbetet och det känns som att Wasabi Web är helt rätt helhetsleverantör för oss!”, säger Matilda Mielind ägare av Mielindgruppen i ett pressmeddelande.
Om Mielindgruppen:
Mielindgruppen består av salongerna BOSSES hår och styling, Barber & Babes och FRANS hår och stil. Under de senaste åren har koncernen satsat stort på expansion och utveckling. Samtidigt har utmärkelser som Rotarys Guldhjärtat, Företagarnas Årets Samhällsinsats och Marknadsföreningens Guld m. samt Finalplats i Årets frisör 2018. Först ut av koncernens webbplatser är fransfrisorer.se