Under 2018 producerade digitala byrån Wasabi Web Företagsänglarna. Projektet utsågs nyligen till finalist i tävlingen Guld M:et.
Företagsänglarna är ett projekt för att främja och lyfta Uppsala som en prominent entreprenörsstad, samt att skapa arenor där näringslivet, akademin, kommunen och studenter kan mötas. En nyckel i detta är att nå ut med budskapet att entreprenörsskap bubblar i staden. Redan under våren gick Wasabi Web ut med information om uppdraget.
Projektet nådde en mycket stor räckvidd mot önskad målgrupp med en liten budget på 37.000 kr i sponsring, för 1,2+ miljoner i räckvidd. Köpta kanaler var sponsrade inlägg på Facebook och Youtube.
Mediaplanen innefattade:
– Webb
– TV-Serie – 4 st avsnitt
– Korta klipp för viral spridning
– Tävlingsmoment med röstning
– Extramaterial (Sponsorfilmer, intervjuer på hemsidan m.m)
Målet med projektet:
Att nå ut till över 1 miljon människor med en begränsad marknadsföringsbudget.