Om Guld-M:
Bakom det årliga priset Guld-M står Marknadsföreningen i Uppsala, vars intention är att premiera och synliggöra god kommunikation och marknadsföring. Kategorin Cajsa Warg går ut på att lyfta fram exempel på marknadsföringsinsatser där goda resultat har skapats med små eller inga medel.
Vaksala Glas hade tidigare låtit genomföra Google Ads-kampanjer utan större resultat. Då fick vi på Wasabi Web i uppdrag att ta fram en kampanj som skulle öka försäljningen och ge ett högt ROI. Detta genomfördes utifrån sökord som kretsade kring att reparera stenskott och att byta bilglas.
Slutresultatet visar att det är möjligt att nå stora resultat med begränsad budget: annonskostnad på 8.000 kr gav ordrar värt 1,2 miljoner kronor för Vaksala Glas!
Det här är vad vi vill kalla årets Cajsa Warg!
Prisutdelningen äger rum 12 mars 2020.
Vill du också lyfta din försäljning till en helt ny nivå?
Kontakta oss på info@wasabiweb.se!