Under ett extrajobb på ett hotell föddes entreprenörsdrömmarna på allvar. En nytänd drivkraft som i förlängningen resulterade i en webbyrå som inte vill sluta växa. Wasabi Webs ägare Nils Engvall berättar för Entrepreneurs Academy om vikten av mentorskap för att utvecklas och att verkligen lägga all sin tid på det man är bra på.
I Nils fall består dessa egenskaper i en förmåga att sätta processbollen i rullning – kort och gott en hejare på sälj- och marknadsföringsbiten. Förutom att diskutera styrkor och svagheter berörs hur Wasabi Web blev till, att växa organiskt som företag och hur små psykologiska aspekter kan ha en avgörande roll i framtagningen av en webb som är tänkt att generera försäljning. Intervjun avslutas med att Nils listar sina bästa entreprenörstips.
Entrepreneurs Academy är den största entreprenöriella föreningen i Uppsala som drivs av och för studenter med ett starkt intresse för entreprenörskap och företagande.
Läs hela intervjun HÄR.
Blogginlägg skrivet av: Pär Brolin – Copywriter, Wasabi Web