I samband med att Uppsala Kommun stärker sin turisthemsida Destination Uppsala är det officiellt att Wasabi Web vinner uppdraget för den nya hemsidan, en omfattande content-produktion med guider över staden samt paketering och löpande drift & säkerhet. Uppdraget sträcker sig över minst 4 år.
”Som stolt och engagerad Uppsalabo så är det såklart en stor ära att vinna detta uppdrag och göra Uppsala ännu mer attraktivt. Vi är glada över förtroendet och stolta över att äntligen få presentera resultatet efter ett gott samarbete, säger Nils Engvall, Marknadsansvarig på webbyrån Wasabi Web i ett utlåtande.
Om Destination Uppsala
Destinationsbolaget ansvarar för stadens turistinformation, att projektleda kommunens större evenemang och för att samarbeta med den lokala näringen i syfte att utveckla mötesindustrin via partnerskapet Uppsala Convention Bureau. Vidare ansvarar bolaget för besöksnäringsfrågorna för Varumärket Uppsala. Destination Uppsala ingår i avdelningen näringsliv och destination, Uppsala kommun.
Besök webbplatsen:
https://www.destinationuppsala.se
För mer information:
Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
0703 73 49 86, nils@wasabiweb.se