Aftonbladet uppmärksammar Wasabi Webs kund Beans & Brains

Ett kaffe som både är gott och gör gott. Det var Ditte och David Svanfeldts ambition när de skapade Beans & Brains från Svanfeldts Coffee. En satsning som tidigare belönat dem med en välförtjänt finalplats i Uppsala-upplagan av det Wasabi Web-instiftade #GeTillbaka-stipendiet och nu även utrymme på Sveriges största nyhetssajt.

Aftonbladet uppmärksammar i en längre artikel parets fina syfte med lanseringen: för varje kilo kaffe som säljs går tio kronor till Hjärnfonden. Paret David, kaffeexpert, och Ditte, influencer, har själva ett barn som föddes med en CP-skada och vill därför hjälpa andra i samma situation. Kaffepengar som faktiskt gör skillnad för den svenska hjärnforskningen. 

Vi är mycket stolta över att vi på webbyrån har kunnat bidra med en pusselbit i detta behjärtansvärda projekt. Wasabi Web har under 2020 tagit fram en ny webbshop för Beans & Brains och Svanfeldts Coffee.

Besök hemsidan producerad av WW

Läs hela artikeln i Aftonbladet. 

Läs mer om #GeTillbaka Uppsala.