
HästSverige SLU
Kundcase
HästSverige som drivs och ägs av Sveriges Lantbruksuniversitet har i många år varit den ledande kunskapssidan inom hästar. Den digitala kunskapsplattformen är baserad på kontrollerad forskning och riktar sig till alla som vill lära sig mer om hästar och hästhållning. Med faktagranskade texter och länkar till relevanta källor är HästSverige ett intuitivt uppslagsverk och en värdefull resurs för både ryttare och djurägare. HästSverige önskade hjälp med att skapa en ny användarvänlig webbplats, öka sin digitala synlighet genom SEO och stärka sitt varumärke för att nå ut med sin information – ett uppdrag som Wasabi Web med glädje tog sig an.
Utmaning
En av de största utmaningarna med uppdraget var att HästSverige riktar sig till en bred och varierad målgrupp – från ridskoleelever och -tränare till forskare och hästägare. Webbplatsen behövde därför vara både pedagogisk och lättillgänglig för nybörjare, samtidigt som den skulle erbjuda fördjupad och faktagranskad kunskap för de mest insatta i hästvärlden. Webbplatsen behövde dessutom vara tydlig och lättnavigerad för att det skulle vara enkelt att hitta rätt bland den stora mängden information.

Resultat
Genom en strategisk digital satsning skapades en modern och användarvänlig webbplats som gör kunskap om hästar och hästhållning tillgänglig för en bredare målgrupp! Den strategiska SEO-insatsen gav dessutom fantastiska resultat, vilket bekräftas av de starka siffrorna. Med en ny, användarvänlig webbplats och stärkt digital närvaro kan HästSverige nu nå ut till fler hästintresserade med faktagranskad information!