Kundcase
Hotel von Kraemer
Hotel von Kraemer är ett eleganta hotell i Uppsala som slog upp sina portar i augusti 2014. Hotellets främsta målsättning är att erbjuda sina gäster en enastående komfort och bekvämlighet, med en ständig strävan att överträffa förväntningar och skapa minnesvärda upplevelser. Med 83 unikt designade hotellrum, tre inspirerande möteslokaler, en förtrollande takterrass samt en restaurang som tar smaklökarna på en resa. Hotellet är beläget i närhet till Akademiska sjukhuset, Uppsala Universitet, Botaniska trädgården och Studenternas och därmed är hotellet ett givet val för många som söker hotellvistelser i Uppsala.
Utmaning
De utmaningar som Hotel von Kraemer stod inför var dels att komma igång med mätningar och marknadsföring via bland annat Google Ads. Överlag önskade de uppnå en mer premium-känsla, med ny logga och uppdaterade video & bildbanker med nytt material. Detta för att positionera hotellet på ett nytt tilltalande sätt mot nya målgrupper. Webben ska även hålla en struktur som möjliggör så få klicks som möjligt till konvertering, med fokus på hotellrum och konferens.
Lösning
Wasabi Web utvecklade en skräddarsydd lösning baserat på de identifierade utmaningarna och förväntningarna som framkom under den inledande workshopen. En komplett SEO-analys låg till grund för den nya webbplatsens struktur och den organiska synligheten på Google. För att maximera effektiviteten i den digitala marknadsföringen sattes även ett Google Analytics 4-konto upp. Detta för att möjliggöra noggrann mätning och skräddarsydda annonser för att sprida hotellets budskap. Dessutom förnyades webbplatsen med nya foton och en dynamisk video-banner för att förstärka det visuella intrycket.
Resultat
Den nya webben har verkligen tagit hotellet till en ny nivå i deras digitala position på marknaden. Med en webb som numera speglar den personliga atmosfären och högkvalitativa servicen som genomsyrar hela hotellet.