Konverteringsoptimering för digitala affärer
Att jobba med digital marknadsföring och pricka in de rätta kanalerna är viktigt. Samtidigt är det kanske mest avgörande att webbsidan som besökarna landar på faktiskt leder dem till ett avslut – det vill säga en konvertering! Det är på landningssidan som besökarna ska konvertera, eftersom det är där digitala affärer genereras. Genom att utforma en webbsida som är konverteringsoptimerad ökar chanserna för ett köp, bokning eller kontakt. Skillnaderna kan vara små och ibland tillsynes oväsentliga, men vi lovar er – en annan färg på en köpknapp kan öka konverteringsfrekvensen med nästan 43 %!
Vi på webbyrån genomför grundliga analyser av trafiken på er webbplats och skapar på så sätt möjligheten att förstå hur webbplatsen används och hur den kan förbättras. Här blandar vi kreativitet med statistiskt underlag som sedermera resulterar i en åtgärdsplan för hur er sajt genererar flest leads. Självklart implementerar vi sedan koverteringsoptimeringarna och spårar hur den nya optimeringen ter sig i jämförelse med er gamla sajt, det vill säga sätter upp ordentliga mätningar på gjorda åtgärder.
Kundcase med konverteringsoptimering:
Konverteringsoptimering – BASIC
✔ Utökad datainsamling (GA-script)
✔ Konverteringsanalys (CRO – nuläge)
✔ Användarupplevelse
✔ CTA / Triggers
Offereras
Konverteringsoptimering – LIGHT
✔ Utökad datainsamling (GA-script)
✔ Konverteringsanalys (CRO – nuläge)
✔ Förslag på förbättringsåtgärder 1 gång / mån
✔ Löpande konverteringsanalys 1 gång / kvartal
Offereras
Konverteringsoptimering – STANDARD
✔ Utökad datainsamling (GA-script)
✔ Konverteringsanalys (CRO – nuläge)
✔ Förslag på förbättringsåtgärder 1 gång / mån
✔ Löpande konverteringsanalys 1 gång / mån