Cellda
Kundcase
Cellda AB är ett MedTech bolag som arbetar med innovativa metoder för att upptäcka cancer. Bolaget vill forma framtiden för cancerdiagnostik och de erbjuder snabbare, mer exakta och objektiva resultat för bättre patientvård. Cellda består av experter inom bland annat patologi och mjukvaruutveckling, samt strävar efter noggrannhet och tillförlitlighet. Cellda vill sänka sjukvårdskostnaderna och främja medicinsk forskning och därmed vara delaktiga i kampen mot cancer.
Wasabi Web vann hem det ärofyllda uppdraget att skapa en webbplats som speglar det viktiga arbetet som Cellda utför och stötta deras resa mot framtiden!
Utmaning
Några av de utmaningar som definieras under workshops tillsammans med Wasabi Web var att skapa en webbplats som förklarar verksamheten riktat mot målgruppen, utan att missa viktiga detaljer. Det var även viktigt att strukturen, paketeringen och deras teknik presenteras på ett modernt och stilfullt sätt. Helt enkelt en webb som bjuder in besökaren till Celldas innovativa värld.
Cellda lösning
Wasabi Web lanserade en ny webbplats i den förmånliga och lätthanterliga produkten WW plattform. Webben paketerades med finess utifrån de önskemål som framförts under den inledande workshopen. Diften och säkerheten av webben sköter Wasabi Web, vilket bidrar till att kundupplevelsen för Cellda blir så bra som möjligt även efter lanseringen – genom att samla allt under samma tak. Givetvis har även Cellda valt att ha sin Cookies-licens via Wasabi Web.
Resultat
Wasabi Webs arbetsinsats ingav ett ett tilltalande intryck av det moderna MedTec-bolaget. Numera speglar webben deras verksamhet och inger ett professionell känsla som kryddats med en användarvänlig och tydlig struktur.