Boverk
Kundcase
Boverk är en rikstäckande husleverantör som vill bidra till att det ska vara okomplicerat att bygga hus och kallar sin mall för Bokverks-modellen. Denna modell innebär att de gör grovjobbet åt dig, de gör allt från att ansöka om bygglov, tillverka ritningar, byggsatsen, levererans av material och slutmontering.
Utmaning
Efter den inledande workshopen kunde Wasabi Web synliggöra ett behov av att bygga upp och stärka varumärket. Byrån behövde ta fram en tydligare och mer slagkraftig grafisk profil för att sticka ut på marknaden, detta främjar på lång sikt det övergripande målet att bli top of mind när det kommer till husleverantörer.
Boverk lösning
Wasabi Web tog fram en komplett helhetslösning. Genom att skapa en ny grafisk profil med logotyp, bygga en moderniserad webb i WordPress och fylla upp webben med uppdaterat content.
Genom att använda annonsering på Google Ads och genomföra en grundlig SEO-analys var det möjligt att öka trafiken till Boverks webbplats. Fokuset låg även på att paketera en lättillgänglig webb-struktur för att stödja kundresan, detta resulterar i att fler besökare väljer att stanna kvar på webbplatsen och utforska dess innehåll. För att underlätta detta kommer Wasabi Web att ta hand om driften av webbplatsen i framtiden. Genom att använda en kombination av dessa strategier kan man förbättra webbplatsens synlighet och användarupplevelse samtidigt som man ökar trafiken till webben.
Se Boverks nya grafiska profil här.
Resultat
Med hjälp av Wasabi Webs arbete med att skapa ett nytt visuellt manér har Boverk som varumärke utvecklats och förstärkts. Med en grundlig SEO-analys har Boverks synlighet ökat på sökmotorer som Google. Tack vare annonsering på Googles olika plattformar har även trafiken till webben ökat, som i kombination med den förenklade kundresan har resulterat till fler konverteringar.