Hemköp
Kundcase
Hemköp Gnesta är en ny välsorterad livsmedelsbutik riktad till de som arbetar och bor i området. Butiken har ett brett utbud fyllt med bland annat färskvaror, ekologiska varor och färdig mat till frukost, lunch och middag. Nu vill de utöka sortimentet genom att erbjuda kunderna catering alternativ och hoppas på en kickstart med en digital lösning i spetsen.
Utmaning
Projektets mål var att hitta en lösning för att underlätta processen för både kunder och butiken när det gäller deras nya cateringverksamhet. Detta uppnåddes genom att skapa ett enkelt system som fungerar smidigt oavsett tillfälle. Det fanns möjlighet att publicera eget innehåll på webben inom bolaget. Dock behövdes det ett komplett bokningssystem och en färdig design att använda som grund. De ville också anpassa WW catering tjänsten efter omfattningen som önskades för projektet.
Hemköp lösning
Hemköp Gnesta kan nu erbjuda cateringt oavsett om det handlar om stora eller små sällskap, högtider eller olika typer av firanden. Dessutom finns numera möjligheten att tillgodose målgruppen som föredrar att handla online. Målet med projektet var att göra processen enkel för både kunder och butiker, med en digital förenklad lösning i spetsen för cateringbokning. Wasabi Web anpassade tjänsten efter de definierade behoven, vilket ledde till en framgångsrik nysatsning.
Resultat
Wasabi Webs insats för Hemköp levde upp till de förväntningar som framgick i början av processen. Resultaten talar för sig själva – ni är välkomna att ta en titt på Hemköps nya webbplats för catering.
Besök hemsidan – Hemkopgnestacatering.se