• Före
  • Efter

Ökad naturlig omsättning på e-handeln på 107%
Ökad Adwords-försäljning med en ROI på 417%

Lakritsroten

Erik Dahlén (f.d. mässchef på Telenor Arena) som är verksamhetschef på Lakritsroten var missnöjd med den dåvarande e-handeln då bland annat menyerna var krångliga och vilseledde besökarna. Webbyrån Wasabi Web fick i uppdrag att bygga en ny e-handel i syfte att stärka deras varumärke och öka försäljningen. Dominerande sökord analyserades och utifrån dessa byggde webbyrån menyerna och e-handeln anpassades på ett sätt som mötte marknaden och behovet från kunderna.

Efter detta var lakritsroten så nöjda med oss att vi fick ta över deras Adwords-konto (annonsering på Google), där vi ökade försäljningen ytterligare och har nu en ROI på över 400%, vilket innebär att för varje spenderad krona på Adwords så får Lakritsroten över 4 kronor tillbaka!

Besök Lakritsrotens webbutik – www.lakritsroten.se

Vad gjorde webbyrån?

Över 400% ROI på Google Adwords!
Vill ni också öka er försäljning?
Bli kontaktad