Wasabiweb.se – Längre

Vad gjorde webbyrån?

MÅLSÄTTNING OCH ARBETSMETODIK

Då webbyrån Wasabi Web är en oberoende byrå som gör allting in-house så var vi – självklart – det givna valet för oss själva till vår nya webbplats. När vi på webbyrån väl bestämde oss för att ta tiden som krävdes för att uppgradera webbplatsen så var det viktigt att vi la hög fokus på vår egna SEO och konverteringsoptimering. Vårt mål med webbyråns webbplats är väldigt lätt att identifiera – att skapa nya kundrelationer.

För att uppnå detta mål så sammanförde webbyrån en tydlig kravspecifikation på just de olika segment och attribut vi önskade oss på den nya webbplatsen. Det viktiga här var att vi gjorde vår hemläxa och anpassade oss efter våra kunders köpprocesser. Detta gjorde vi genom att mäta statistiken på webbyråns webbplats sedan vår första lansering. Vi använde sedan den informationen för att optimera den nya webbplatsen från vad vi lärt oss från våa besökare. Vi lärde oss vad som har fungerat för webbyråns webbplats under förgående år, men även vad vi hade möjligheten att förbättra. Lösningen var inte mer komplicerad än en genomtänkt design med stort fokus på användarvänlighet och hög konvertering baserat på det vi lärt oss från våra tidigare besökare.

WEBBYRÅNS RESULTAT – KONVERTERING & SEO

Webbyråns webbplats har idag tydliga Call to Action segment som går ut på att få så många spekulanter som möjligt att kontakta oss på bolaget. Sedan lanseringen utav webbyråns nya webbplats har vi sett ett ökat engagemang hos våra besökare och en markant minskad avhoppningsfrekvensen.
Vi kan även se att besökarna stannar kvar betydligt längre på webbplatsen än tidigare. Utöver det så har målet vi satte upp initialt – att generera offertförfrågningar via webbplatsen – ökat med ca 25 procent.

Men det kanske allra roligaste i samband för oss som webbyrå är att få se vår domän klättra intensivt på Googles sökmotor efter vår nylansering. Sedan lanseringen har vi sett en explosiv öknng på konkurrensutsatta sökord vi tidigare försökt ranka högt på. För att uppnå detta genomfördes en omfattande on-page kampanj där vi utökade webbplatsens innehåll med nästan 100 nya URL:er för Google att indexera, utöver att optimera befintligt innehåll på webbplatsen. Att vi flyttade över webbplatsen till WordPress hade även en stor bidragande faktor för det snabba och effektiva resultatet.

Webbyrån har sedan lansering klättrat till topp 10 placeringar under sökorden:
Webbyrå
Sökordsoptimering
Responsiv Design

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt