Vardagsfrid

Vardagsfrid

Kundcase

Vardagsfrid är en väletablerad städfirma med verksamhet i Stockholm, Uppsala och Norrtälje. De erbjuder städhjälp för både privatpersoner och företag och har byggt upp en stark profil, bland annat tack vare att de givit 1000 nyanlända personer sina första jobb i Sverige. Mitt under coronapandemin 2020 kontaktade de Wasabi Web för att helt enkelt få branschens bästa webbplats. Vi på webbyrån tackade naturligtvis ja.

Utmaning

Utmaningarna bestod inte bara av en del skräddarsydda lösningar som våra utvecklare fick bita tag i, utan även i en modern, uppdaterad varumärkesplattform och sökordsoptimerat innehåll för att ha så goda chanser som möjligt att ranka högt på organiska Google-sökningar. Dessutom ville de sänka tröskeln för att få in nya kunder till företaget, framförallt med tanke på de många effekter som covid-19 haft på samhället. Slutligen ville de även visa upp för kunderna att de är ett schysst företag som fortfarande kan leverera städtjänster till överkomliga priser.

Resultat

Wasabi Webs samarbete med Vardagsfrid landade i en modern WW Platform, byggd från WordPress, som bemötte alla utmaningar på ett effektivt sätt. Genom god digital marknadsföring med SEO och Google Ads har Vardagsfrid inte bara lyckats öka antalet offertförfrågningar under den så instabila tid som coronapandemin är för många företag, utan även fått en riktigt snygg fasad och ett mer effektivt offertformulär. De har nu även lyckats profilera sig som den samhällsengagerade arbetsgivare de faktiskt är tack vare att de synliggjort sitt stora integrationsarbete på webben, samt kommunicera tydligt att de är en partner som anpassar sig efter kundens konstant förändrade behov.

Besök hemsidan: Vardagsfrid.se

  • Produktion av ny hemsida i WordPress
  • WW Kundzon inklusive serviceavtal
  • Löpande digital marknadsföring
  • Skräddarsytt formulär
  • Varumärkesplattform och mall för nyhetsbrev
  • Säkert webbhotell och SSL-certifikat

27%

lägre avvisningsfrekvens en månad efter lansering,
jämfört med föregående år.

37%

längre sessionslängd en månad efter lansering,
jämfört med föregående år.

163%

ökning av offertförfrågningar via formulär på webben.

Intresserad?

Ser Vardagsfrids hemsida ut att vara även något för ditt företag? Hör av dig, så ordnar vi en toppmodern webb även åt er.

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dinna kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt