Toshiba

Toshiba

Kundcase

I samband med att ett världens största företag Toshiba strategiskt valde att stärka sig digitalt i Skandinavien blev det klart att webbyrån Wasabi Web vann uppdraget för webbfilm, digital marknadsföring. SEO, Google Ads, drift och säkerhet samt contentproduktion för utvalda referenskunder. Uppdraget sträcker sig över minst 3 år.

“Med målgruppen i fokus kommer vi på Toshiba att stärka vår digitala närvaro och göra våra referensberättelser än mer lättillgängliga. Vi är mycket glada över att Wasabi hjälper oss”, sade Emma Lorentzi på Toshiba i ett pressmeddelande.

Utmaning

En av uppdragets huvudutmaningar, vilket blev tydligt under webbyråns workshop, var att Toshiba innehar ett av världens starkaste varumärken, men att det numera ibland är oklart för den gemene kund vad företagets huvuderbjudande är. Under 80-talet var företaget tidiga med att lansera en av världens första laptops och sedan dess har mängder av innovationer presenterats. Hur vi skulle förstärka företagets lokala B2B-profil i Skandinavien utgjorde en av frågeställningarna som behövde adresseras.

”Toshiba är ett av världens största varumärken som väcker många positiva associationer för mig som gammal tekniknörd. Det känns oerhört spännande att förstärka varumärkeskännedomen för detta fina varumärke hemma i Skandinavien”, sade Andreas Glimbrant, VD på Wasabi Web i ett utlåtande.

Lösning

Wasabi Web fick förtroendet att producera en ny varumärkesplattform, webb i WordPress, SEO-analys samt fortsatt drift och support. Toshiba rekommenderades att anlita Wasabi Web av företagets nya marknadsansvarige som hade arbetat tillammans med webbyrån tidigare med framgångsrikt resultat.

Resultat

Slutresultatet blev Toshibatecblog.se – en modern och snabbladdad webbplats med bra paketering och smarta funktioner, t.ex. videomodul för Youtube och testimonials. Vi skapade en hemsida med bra tillgänglighet och läsbarhet anpassat utifrån WCAG och GDPR-krav som genererat ökad trafik och förbättrad besökarstatistik.

  • Webb & Filmproduktion
  • Marknadsföring på Linked-in
  • Sökmotoroptimering & Google Ads

150 000

Visningar för LinkedIn-kampanj.

50 %

Besöksmängd från LinkedIn till hemsidan.

40 %

Filmvisningsfrekvens på annons.

Vi valde Wasabi Web genom rekommendationer. Snabba, smidiga och kreativa rimmar bra med våra behov. Vi är mer än nöjda med resultatet och tar gärna hjälp med fler delar framöver.
Emma Lorentzi
Marknadskommunikationsansvarig, Toshiba

Intresserad?

Klicka på knappen nedan för att producera en produktion för webb, film, marknadsföring på LinkedIn och SEO precis som ett av världens största företag.

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dinna kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt