PROSK8 Scandinavia – Längre

Vad gjorde webbyrån?

KUNDENS BEHOV

Webbyrån Wasabi Web blev under vintern 2012 kontaktade utav Lisa Thorén, grundare och delägare utav Performance SK8 Europe AB och internationella familjeföretaget Baby Björn AB för att ta fram deras nya E-handel. Wasabi Web har hjälpt PROSK8 att ta fram en komplett webblösning med koncept, webbstrategi, design och programmering. Det har varit ett spännande projekt som påbörjat ett längre samarbete som kommer fortsätta under 2013.

WEBBYRÅNS LÖSNING OCH UTFÖRANDE

Då PROSK8 har produkter som riktar sig mot en yngre målgrupp så var det viktigt att ta hänsyn till den målgruppens köpprocess. Målet med E-handeln var att skapa fler avslut via mobila enheter och skapa ett förtroende hos kunden i båda leden, båda hos föräldrarna som med största sannolikhet betalar för produkterna, och för slutanvändarna – ungdomarna. För att uppnå målet vi på webbyrån initialt satt upp tillsammans med PROSK8 var vi tvungna att ta hänsyn till deras kunders köpprocess. Då företaget säljer produkter som primärt används av en yngre målgrupp var det viktigt att fånga upp besökarna i miljöerna dom surfar i, att mobilanpassa E-handeln var därför ett måste. .

Webbyrån började med att skriva ned en tydlig kravspecifikation, som vi sedan visualiserade i form av en wireframe för butiken. Efter upplägget var godkänt av kund så inledde vi design-arbetet och tog fram en profil som skulle tilltala den kundgrupp vi identifierat tillsammans med kunden. Sedan lanseringen utav E-handeln så har PROSK8 ökat försäljningen via mobila enheter och upplever en ökad varumärkeskännedom kring varumärket PROSK8. Så här uttryckte sig kunden om samarbetet med webbyrån i samband med lansering:

”Vi på PROSK8 har arbetat med webbyrån Wasabi Web sedan november 2012. Uppdraget var att förbättra PROSK8.se/shop dvs integrera en ny webbsida med en helt ny webbutik och anpassa för telefoner och surfplattor. Webbyrån har varit mycket självgående, professionella och levererat inom de givna tidsramarna. Vi vill härmed rekommendera Wasabi Web till andra företag.”

Lisa Thorén – Delägare, Baby Björn AB, PROSK8

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt