Hodja – Längre

Vad gjorde webbyrån?

KUNDENS BEHOV

Då webbyrån ansvarat för Restaurang Hodjas hemsida under förgående år så blev vi även det självklara valet av leverantör igen när ledningen bestämde sig för uppgradera webbplatsen och anpassa den för mobiler och surfplattor under 2013. Då Hodja har ett väldigt unikt koncept för Uppsala var det viktigt att fånga just den känslan som man får när man besöker restaurangen även på webbplatsen. Då ägaren Özgür Coban alltid varit tidig med att anamma teknik i sin verksamhet så var det även viktigt att konverteringen på webbplatsens bokningsysstem.

WEBBYRÅNS LÖSNING OCH UTFÖRANDE

Målet för hemsidan var enkelt att identifiera – Väcka intresset hos spekulanter som besökte hemsidan och skapa bokningar via webben. För att uppnå målet vi på webbyrån satte upp tillsammans med vår kund så skapade vi en ny grafisk profil för deras webbplats, med tydliga inluenser från det orientaliska världsdelarna. Utöver det grafiska arbetet så la vi även stor fokus på konverteringsoptimeringen av webbplatsen, där vi bl a exponerade besökarna för en tydlig CTA (Call to action) i form av en Boka Bord-knapp synlig på skärmen vart man än befinner sig på siten. Så här uttryckte sig kunden om samarbetet med webbyrån i samband med lanseringen utav webbplatsen:

”Webbyrån Wasabi Web är för oss alltid det självklara valet när det gäller en ny hemsida. Alltid lika entusiastiska när vi har nya projekt på gång och resultatet blir alltid därefter!”

Özgür Coban – Grundare, Hodja

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt