Biztron – Längre

 

Vad gjorde webbyrån?

RESTAURANGENS BEHOV

Då webbyrån Wasabi Web hade ansvarat över Resturang Biztrons sajt sedan 2011 blev vi även det självklara valet år 2012 när Plockgruppen tog över verksamheten som en del av deras koncern av restauranger i Uppsala. Då Restaurang Biztron i Uppsala huserar i en av Uppsalas vackraste lokaler var det viktigt för dom att återspegla detta på sin nya webbplats. Utöver att sälja in restaurangen rent visuellt med hjälp av bilder och trevliga texter, var det även viktigt att göra det lätt för besökarna att göra en bokning direkt på hemsidan, vare sig det var via mobiltelefonen eller dator.

WEBBYRÅNS LÖSNING OCH UTFÖRANDE

Målet som webbyrån satte upp tillsammans med platschefen Mats Naesström var lätt att identifiera – att skapa bordbokningar online. En funktion som inte hade funnits tidigare på webbplatsen. För att uppnå målet sammanförde webbyrån en tydlig kravspecifikation på de olika segment och attribut vi önskade oss på den nya webbplatsen. Vi lät målet vi identifierat tillsammans med kunden vara utgångspunkten för webbplatsen och ritade sedan upp en tydlig wireframe av webbplatsen där alla funktioner och steg planerades upp på ett tydligt sätt.

För att ha så hög konvertering som möjligt på webbplatsen beslutade vi att öka exponeringen till vår CTA (Call to action) så mycket som möjligt. Detta gjorde vi genom att placera vår “Boka-Bord” knapp i en sticky-meny som följer med besökaren på alla sidor via surfplattor eller datorer. För telefonen utnyttjade vi mobiltelefonens förutsättningar och använde oss av en stor telefonsymbol som avslut. Besöker du www.biztron.se så finner du två stycken stora symboler. Den ena föreställer ett brev och öppnar mobiltelefonens mail-klient efter 1 klick. Den andra symbolen föreställer en telefon och påbörjar ett telefonsamtal till Restaurangen. Sedan lanseringen utav webbplatsen har den klättrat från plats 36 på Google, till plats nr 3, under det attraktiva sökorden: Restaurang Uppsala och Restaurant Uppsala. Såhär uttalade sig kunden om webbyrån i samband med lansering utav webbplatsen:

”När jag anlitade webbyrån Wasabi Web hade jag som önskemål att göra en modern hemsida som var både tydlig och enkel, men som samtidigt förmedlade restaurangens atmosfär. Jag kan bara säga att mina förväntningar överträffades, och att dom dessutom jobbade snabbt och effektivt gjorde inte saken sämre. Jag kommer absolut att anlita denna webbyrå igen och vill ge dem mina varmaste rekommendationer.”

Mats Naesström – Köksmästare, Delägare, Biztron, Plock, Amandas mat & vinstudio, Edenbergs

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt