Wasabi Web lanserar ny e-handel för Himla

Himla vände sig till Wasabi Web när de ville utveckla sin nya e-handel. Nu kan vi äntligen visa upp slutresultatet! 

Så gott som varje svenskt hem äger minst en textilprodukt från Himla. I över 27 år har Himla producerat textiler av bästa sort i fina naturmaterial. Tidlös men fortfarande modern design som lätt går att matcha med hemmets övriga inredning har gjort Himla till en favorit bland konsumenterna. Himla är inte en stil – det är alla stilar.

För att lyfta sin onlineaffär och skapa förutsättningar för en stundande global expansion gavs Wasabi Web uppdraget att ta fram en ny e-handelslösning. Den nya onlinebutiken på himla.com uppfyller alla krav man kan ställa på en e-handel 2017: attraktiv UX-design, tydlig kundresa, produkter som ligger i förgrunden och enkel checkout som uppmuntrar till konvertering. Wasabi Web bistod även med sökmotoroptimerande (SEO) åtgärder för att öka e-handelns synlighet på nätets sökmotorer.

Det dröjde inte lång tid efter lansering innan Himlas nysatsning uppmärksammades medialt. Mötesplatsen för svenska e-handlare, Ehandel.se, skrev om sajten och passade även på att intervjua Himlas marknads- och e-handelschef Erik Millbrink:

“- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla”

Besök e-handeln: himla.com

 

Google Rating
4.8
Bli kontaktad