Kinnarps Uppsala – Öka resultaten på sociala medier

Vi agerar som extern marknadsavdelning åt Kinnarps där vi hanterar deras sociala medier.

Med våra månadspaket jobbar vi med produktion för deras sociala medier där vi gör t.e.x videocontent, copy, kampanjer och karusellbilder för Kinnarps varumärkesbyggande annonsering på Facebook – vilket har ökat trafiken och deras sociala närvaro.

Lyckad kampanj ger goda resultat!

Under våren genomföre Wasabi Web ett antal kampanjer för att stärka Kinnarps Uppsalas varumärke och få dom att uppfattas som färgstarka. Då tog vi fram Fegis-kampanjen som gav lysande resultat bara efter någon vecka!

Allt detta hände på Kinnarps skräddarsydda facebook-sida producerad av Wasabi Web:
https://www.facebook.com/KinnarpsUppsala/app/190322544333196/

Vill du också få resultat varje månad, precis som Kinnarps? Testa något av våra månadspaket!
– SEO (sökmotorsoptimering)
– Konverteringsoptimering
– Videoproduktion
– Adwords/SEM
– Sociala medier
– Content marketing
– Hosting (Säkerhet och drift)

Mer inlägg från Wasabi Web

  • Är du utvecklaren vi letar efter?

    Vi är Wasabi Web – en prisbelönad digital byrå i Stockholm, Uppsala och Gävle vars fokus ligger i webbproduktion, film, content och digital marknadsföring som ökar intäkter åt företag och organisationer. Kunder på byrån omfattar bl.a varumärken som: Apollo, Tacobar, Grammisgalan och Himla.

    Nu söker vi en backend-utvecklare som kan bidra med insatser till vårt utvecklingsteam. Som backend-utvecklare i vårt sammansvetsade team bör du vara en lagspelare av rang som kan förmedla dina tekniska kunskaper både till medarbetare och kunder på ett pedagogiskt sätt. Grundläggande tekniska färdigheter är ett måste, men vi sätter stor vikt vid att du har ett starkt driv för att utvecklas att du är social och att du är serviceinriktad.

    Kvalifikationer

    Vi ser helst att du har goda kunskaper inom:
    – PHP
    – WordPress
    – Git
    – Databaser (MySQL eller motsvarande)
    – Grundläggande CSS
    – Allmän förståelse om hur en back-end process går till
    – Har tidigare jobbat utifrån och är bekant med agila arbetssätt.

    Meriterande
    – Google Analytics
    – HTML, JavaScript
    – A/B Testing
    – Magento
    – Drupal
    – MVC
    – Photoshop
    – Objektorienterad, gärna ihop med något ramverk
    – Unix-Liknande miljöer

    Är du vår nya medlem i The Wasabi Family? Då ser vi fram emot att få träffa dig inom kort!

    Kontaktperson:

    Alexandra Svedström, byråchef
    0766-44 46 16
    alexandra@wasabiweb.se

     

    Spana in videon och bli inspirerad till att bli en i Wasabi Web gänget!

  • #GeTillbaka2017 – Ett CSR & Content Marketing case av Wasabi Web

    Redan för 3 år sedan skapade vi CSR-projektet #GeTillbaka.

    Syftet var att främja entreprenörsskapet bland unga i vår hemstad genom att ge unga entreprenörer chansen att lyckas som företagare med stipendier och mentorskap från etablerade profiler i näringslivet. Utöver det ville vi inspirera. Genom att visa hur långt man kan nå ut via med ett projekt via digitala kanaler (Över 2,5 miljoner exponeringar!!) om man har mycket hjärta och strategi bakom. Under 2017 genomfördes en regional tävling i Uppsala. Se filmer från den regionala tävlingen nedan.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.1 – 5 finalister till stipendiet presenterades.

    Till vårt 3-års jubelium av stipendiet så valde vi att producera en webbserie i 3 delar för att kommunicera hur stipendiet utvecklats. Vi presenterade finalisterna på Sirius andra hemmamatch i allsvenskan.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.2 – Jurydagen

    Finalisterna fick därefter en sista chans att övertyga #GeTillbaka-juryn under en slutpitch som hölls hos Kinnarps Uppsala.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.3 – Pristudelning

    Den slutliga vinnaren Alva Rytterbro har nu en finalist-plats i den nationella tävlingen ”Stipendium till en ung entreprenör” som delas ut av organisationen Företagarna Riks tillsammans med Wasabi Web i Stockholms stadshus den 13 oktober, där flera stipendier på 25.000 kr ska delas ut.

    Ansökan till nationella #GeTillbaka2017 

    Detta är ett case där allt från produktion av webbserien, kampanjer, projektledning, partnerförsäljning, www.getillbaka.se och övrig kommunikation kring projektet är utfört av Wasabi Web och går att beställa här.

    Kika på vårt content-marketing paket eller ring oss på 018 – 700 80 10 om ni också vill nu ut till miljontals människor via ert CSR-projekt.

  • Wasabi Web lanserar ny e-handel för Himla

    Himla vände sig till Wasabi Web när de ville utveckla sin nya e-handel. Nu kan vi äntligen visa upp slutresultatet! 

    Så gott som varje svenskt hem äger minst en textilprodukt från Himla. I över 27 år har Himla producerat textiler av bästa sort i fina naturmaterial. Tidlös men fortfarande modern design som lätt går att matcha med hemmets övriga inredning har gjort Himla till en favorit bland konsumenterna. Himla är inte en stil – det är alla stilar.

    För att lyfta sin onlineaffär och skapa förutsättningar för en stundande global expansion gavs Wasabi Web uppdraget att ta fram en ny e-handelslösning. Den nya onlinebutiken på himla.com uppfyller alla krav man kan ställa på en e-handel 2017: attraktiv UX-design, tydlig kundresa, produkter som ligger i förgrunden och enkel checkout som uppmuntrar till konvertering. Wasabi Web bistod även med sökmotoroptimerande (SEO) åtgärder för att öka e-handelns synlighet på nätets sökmotorer.

    Det dröjde inte lång tid efter lansering innan Himlas nysatsning uppmärksammades medialt. Mötesplatsen för svenska e-handlare, Ehandel.se, skrev om sajten och passade även på att intervjua Himlas marknads- och e-handelschef Erik Millbrink:

    “- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla”

    Besök e-handeln: himla.com

     

    Dags för ett ansiktslyft av din e-handel?
  • Årets nominerade för stipendiet #GeTillbaka 2017!

    Sista ansökningsdagen för 2017 har passerat och dom 10 nominerade deltagarna har gått vidare i kampen om
    stipendiet #GeTillbaka!
    Nu gäller det för dom nominerade företagstalangerna att driva så många röster dom kan till sina egna bidrag innan den 28 april då fem stycken deltagare kommer att utses till finalister och gå vidare i tävlingen!

    Vem tror du kommer att vinna stipendiet och ta chansen på 150 000 kronor?

    Se deltagarnas bidrag och rösta här! 

  • 1000Triss-skrap för #GeTillbaka2017 – ansök till stipendiet idag!

    Wasabi Webs videoorakel Jakob Vastamaki a.k.a. Mr. 1000Triss och vår delägare Nils Engvall testar den statliga lyckan och passar samtidigt på att uppmana alla unga företagartalanger där ute att ansöka till vårt stipendium #GeTillbaka.

    Hur nominerar jag mig själv eller någon annan? Gå in på www.getillbaka.se eller klicka dig vidare i huvudmenyn.

    Ta chansen – 150.000 kronor ligger i potten till segraren!

    Vill du sponsra #GeTillbaka?
  • Konverteringsevent hos Apotea – hur gör man besökare till kunder?

    Häromdagen tog sig Wasabi-teamet ut till ehandels-raketen Apotea i Morgongåva. Varför? Jo, för att ta chansen att utbilda andra Uppsalaföretag och samtidigt dela med oss våra kunskaper inom konvertering. Representanter från ett 70-tal utvalda bolag spetsade öronen när Apotea, Swedbank Uppsala och Wasabi Web från sina egna perspektiv berörde temat hur man gör besökare till kunder.

    Vi vill tacka arrangörerna Swedbank Uppsala och alla som ville komma och lyssna!

    Läs gärna även vår styrelseordförande Thomas Sonesson rapport från eventet på hans egen blogg på UNT Uppgång.

    Vill du också boka in oss som föreläsare? Vi har öppnat The Wasabi Academy™ för dig.

    Vi kan konvertering!
  • Digitala byrån Wasabi Web blir leverantör till Apollo för en destinationssajt för utvalda resmål

    I samband med att Apollo stärker sig digitalt blir Wasabi Web leverantör för digital strategi, digital marknadsföring, webbproduktion och innehåll för utvalda resmål.

    ”Apollo är en av Nordens ledande researrangörer som väcker många minnen och positiva associationer. Vi är glada över att få dra igång Wasabis strategi för en ny position och stärka Apollo digitalt under året”, säger Andreas Glimbrant, Head of Sales på Wasabi Web, i ett utlåtande.

    “Vi på Apollo kommer att stärka vår digitala närvaro inom utvalda resmål. Det känns verkligen bra att vi tagit in Wasabi Web som digital helhetsleverantör. Vi är väldigt glada att kunna presentera det här samarbetet och det känns som att Wasabi Web är precis rätt partner för oss!”, säger Clara Lindqvist, Commercial Partner Manager hos Apollo.

     

    Media om uppdraget:

    Resumé

    Dagens Media

    UNT Uppgång

    Se caset för Apollo:
    Visituae.se


    Om Wasabi Web

    Wasabi Web är en digital helhetsleverantör som grundades 2012. Byrån har de åren vunnit riksuppdrag åt kunder som Företagarna, Grammisgalan, Telenor Arena och Svenska kyrkan, samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och Årets Samhällsinsats 2016.

    För mer information:

    Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web

    0703 73 49 86, nils@wasabiweb.se

    Gå i Apollos fotspår - växla upp digitalt med Wasabi Web
  • The Future in Tech is Female!

    Idag är det internationella kvinnodagen! ✊️ Passande nog också dagen till ära som inspirerande talare i Sheryl Sandbergs kaliber (COO på Facebook) kliver upp på Women In Tech 2017 scen – som just nu pågår i Stockholm. Årets viktigaste konferens när det kommer till att uppmuntra och lyfta fram kvinnliga förebilder i en överlag alldelles för mansdominerad IT-bransch.

    Vi på Wasabi Web vill förstås inte vara sämre. Vi arbetar aktivt i vår löpande rekrytering för att skapa en mer jämlik arbetsplats. Innan år 2020 ska minst 50 % av Wasabi Webs chefpositioner intas av kvinnor.

    Är du vår nästa kvinnliga chef?
  • #GeTillbaka – Sätter framtiden på kartan

    Aktuella undersökningar visar att Uppsala har svårt att upprätthålla sin attraktionskraft bland unga människor. Uppsalas unga befolkning (mestadels studenter) tror helt enkelt inte att framtidens spännande jobb finns i stan. Samtidigt vet vi att 4 av 5 jobb skapas av småföretagare.

    Varför #GeTillbaka?

    Några av anledningarna till att Wasabi Web för tre år sedan instiftade stipendiet och samhällsinitiativet #GeTillbaka med Ung Företagsamhet i Uppsala län var att sporra och uppmärksamma unga företagares potential. År 2016 tilldelades vinnaren Mathilda Karphed 50.000 kr för att starta ett eget aktiebolag inom fem år och ett kontaktstipendium på totalt 10.000 kr. Prisets verkliga mervärde för Mathilda var dock det ovärderliga mentorskap som hon numera erhåller från förra årets sponsorer.

    År 2017 vill vi tillsammans med våra partners ta ytterligare utvecklingskliv med #GeTillbaka.

    Huvudsyftet från startåret är detsamma – men priset har växt till en nationell angelägenhet. Genom att nu ta in Sirius Fotboll, Upsala Nya Tidning och Företagarna Riks som medarrangörer växer nu prissumman till totalt 150.000 kr under året.

    I vår/sommar delas 50.000 kr ut i Uppsala. Där vinnaren lokalt också vinner en finalistplats till ett nationellt stipendium som årligen delats ut av Företagarna Riks. Nytt för 2017 är att även Företagarnas stipendium för unga företagare växer till 100.000 kr och nu också ingår i projektet #GeTillbaka.

    Pengarna ska användas för att inom en femårsperiod sjösätta ett eget aktiebolag och vinnaren garanteras även en finalplats till “Stipendiet för Unga Företagare” i Sverige under den prestigefyllda Företagargalan Riks, som från och med i år även går under #GeTillbaka-flagg.

    #GeTillbaka placerar sig därmed bland landets största stipendier för unga företagare.
    Vill du också vara med och slipa morgondagens talanger?

    Spana in vår video från Årets Samhällsinsats.

    Låt oss #GeTillbaka

    Vill du och ditt företag göra en reell samhällsinsats, skapa fler arbetstillfällen, stärka Uppsalas attraktionskraft och samtidigt uppmärksamma unga entreprenöriella förmågor? I så fall är ett engagemang i Ung Företagsamhets och Wasabi Webs projekt #GeTillbaka en självklarhet.

    Trots att CSR-intiativet endast står inför sin tredje årsupplaga placerar sig priset redan bland Sveriges största stipendier för unga entreprenörer – helt och hållet möjligt tack vare insatser från våra samhällsmedvetna sponsorer. Nu steppar vi upp till en helt ny nivå. Bland nya huvudpartners för 2017 återfinns Upsala Nya Tidning, Sirius Fotboll, IK Sirius FK och Företagarnas riksorganisation.

    Vad kommer detta #GeTillbaka till dig som sponsor?

    • Exponering vid flertalet större och välbesökta evenemang – däribland UF-mässan Entreprenörskap på riktigt 2017, prisutdelningscermoni i Uppsala och vid en av Sirius allsvenska hemmamatcher som brandas till “#GeTillbaka-matchen”.
    • Synlighet i nämnda sponsorers sociala kanaler, på skärmar i samband med tv-sänd Sirius-match, digital skyltning på Arlanda Express, dagspress mm.
    • Föregående års upplaga genererade ca 550.000 exponeringar online. Den uppskattade siffran för årets pris beräknas landa på 2 miljoner exponeringar.
    • Antalet visningar på sociala medier för filmer om projektet 2016 uppmättes till 85.000 visningar. En volym som med tanke på tillökningen av fler distributionsplattformar uppskattas växa till 500.000 visningar.
    • Och kanske det viktigaste – möjligheten att ge en ung företagare chansen starta ett eget aktiebolag och samtidigt bidra med att främja entreprenörskap blanda unga i regionen.
     Kom i kontakt med projektledaren för #GeTillbaka, Charlotta Boo på:
    Kontakta Wasabi Web angående #GeTillbaka
  • Digitala byrån Wasabi Web vinner uppdrag för Grammisgalan

    I samband med att Perfect Day Media vann PR-uppdraget för Grammis 2017 togs Wasabi Web in som digital byrå för grammis.se

    ”Grammis är Sveriges viktigaste musikpris och det är viktigt ha en hemsida som speglar det. Vi var i behov av en uppfräschning av den tidigare hemsidan, och Wasabi Web har byggt en anpassad hemsida för oss. Det är roligt att samarbeta med ett företag som hittar lösningar och har tydlig målbild för sina kunder”, säger Lisa Cronstedt, projektledare från Grammiskommittén.

    Årets upplaga av Grammis 17 hålls på anrika Konserthuset i Stockholm 28 februari och delas i vanlig ordning ut med hela musikeliten samlad på ett och samma ställe. En meriterad jury kommer att kora vinnare i sammanlagt 19 olika priskategorier.

    “Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för Sveriges äldsta och viktigaste musikpris – Grammis. Har varit en dröm länge att jobba med Grammis som varumärke och efter ett slutfört projekt känns det kul att presentera ett resultat som vi som byrå och vår uppdragsgivare är stolta över”, säger Nils Engvall, marknadsansvarig, Wasabi Web.

    Media kring uppdraget:
    dagensmedia.se//digitalt/digitalbyran-wasabi-web-vinner-uppdrag-for-grammisgalan
    http://www.unt.se/kultur-noje/grammis-far-hjalp-av-uppsalabolag-4540507.aspx

    Besök hemsidan:
    grammis.se

    Om Wasabi Web:
    Wasabi Web är en digital helhetsleverantör som grundades 2012. De senaste åren har byrån vunnit riksuppdrag åt kunder som Företagarna, Telenor Arena och Svenska kyrkan, samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och Årets Samhällsinsats 2016.

    För mer information:
    Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
    0703 73 49 86
    nils@wasabiweb.se

    Gör som Grammis – anlita Wasabi Web som er digitala byrå!
Bli kontaktad