Digitala byrån Wasabi Web blir leverantör till Taco bar

I samband med att Taco Bar stärker sig digitalt fick Wasabi Web förtroendet att bli leverantör av digital design och webbproduktion för nya tacobar.se

Sveriges första Tex Mex-kedja, Taco Bar, gör stora satsningar i sin digitala produkt och tar därför hjälp av prisbelönade digitala byrån Wasabi Web. Wasabi Web vann upphandlingen avseende en ny webbsida för franchisekedjan och har lagt grunden för en ny digital designprofil. Webbplatsen är startskottet för en strömlinjeformad strategi för sociala medier och digital marknadsföring med insatser från Wasabi.

Med utgångspunkt i sin målgrupp young and urban har tacobar.se fått ett estetiskt lyft och utökats med flera nya innehålls-koncept, däribland digitala tjänster som hemkörning via Uber, Foodora, hungrig.se och onlinepizza, samt en ny receptbank.  

“Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för ett av Sveriges starkaste franchisekoncept – Taco Bar. Vi är glada över att få lansera Wasabis strategi och stärka Taco Bar digitalt framåt under 2018”, säger Alexandra Svedström, byråchef på Wasabi Web i ett utlåtande.

“En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera Taco Bar, detta för att möta kunden där hen är samt för att bredda vårt erbjudande. Och ett första steg i det arbetet var att lansera en ny webbsida och digital profil. Ett samarbete med Wasabi Web föll sig väldigt naturligt i och med att vi eftersökte en partner som är digital och modern i sitt DNA, vi är supernöjda”, säger Josefine Abrahamsson, Digital Marketing Manager på Taco Bar i ett pressmeddelande.

Om Wasabi Web
Wasabi Web är en digital helhetsleverantör som grundades 2012. Byrån har under åren vunnit nationella uppdrag åt kunder som Apollo, Grammisgalan, Telenor Arena, Företagarna, samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige, och Årets Samhällsinsats.

För mer information:
Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
0703 73 49 86, nils@wasabiweb.se

Media om uppdraget:
http://24uppsala.se/2017/12/03/uppsalabyran-blir-leverantor-for-franchise-jatten/

Gamla tacobar.se:


Nya tacobar.se:


Nyhet för året är även att Taco Bar satsar stort på det vegetarisk

Den vegetariska trenden är på frammarsch i världen och Sverige är inget undantag. Taco Bar utökar sitt vegetariska utbud ännu mer med flera nya spännande rätter på menyn och har inlett ett samarbete med varumärket Vegme.

Idag kan man som gäst hos Taco Bar få över 250 vegetariska alternativ och kombinationer.

Läs mer på: https://tacobar.se/recept-tagg/vego/

Mer inlägg från Wasabi Web

  • Video – se när årets #GeTillbaka-vinnare utses på Företagargalan!

    Vilken kväll det blev! Under Företagargalan 2017 i Stockholms stadshus fick Wasabi Web äntligen tillsammans med Företagarna kora våra #GeTillbaka2017-vinnare!

    Stort grattis till årets välförtjänta stipendiater – Kimberly Clark, som har utvecklat Shellter; en väska anpassad för katastrofområden och människor på flykt samt Mateja Kovacevic och Catarina Zarazua som ligger bakom Uppsala Loves Hip Hop. Bland finalister till entreprenörsstipendiet Kolla in vår sammanfattning av den fantastiska galakvällen i filmen ovan.

    Är du nästa unga stjärnskott på entreprenörshimlen? Sök till #GeTillbaka2018 på getillbaka.se! 💫

    Om CSR-projektet #GeTillbaka:
    #GeTillbaka är Wasabi Webs välgörenhetsfond som startades 2015. I egenskap som unga entreprenörer har grundarna Andreas och Nils skapat ett stipendium tillsammans med olika partners för att främja entreprenörsskap bland unga.

    Tidigare projekt via #GeTillbaka är:
    – Stipendiet “Årets Unga programmerare” med Förbundet för unga forskare.
    – Stipendiet “Årets UF-Företagare” med Ung Företagsamhet.
    – “Stipendiet för unga företagare i Sverige” med Företagarna.

    ÖKA DIN FÖRSÄLJNING MED WASABI WEB
  • #GeTillbaka – Stipendiet för unga företagare i Sverige

    Företagarna och den digitala byrån Wasabi Web vill uppmärksamma Sveriges duktiga unga ledare, förebilder och entreprenörer och har därför skapat det gemensamma stipendiet #GeTillbaka för unga företagare som delas ut varje år på galan Årets Företagare i Sverige. Häng med från början och dela filmen producerad av Wasabi Web om du också vill att fler unga ska lyckas! Läs mer på www.getillbaka.se

    Stipendiaterna utses av en jury bestående av framstående personer från organisationer och företag.

    Tidigare stipendiater

    • 2016 – Stefan och Linda FalkBoman, UngDrive
    • 2015 – Felicia Margineanu, Oh Snap!
    • 2014 – Cecilia Andrén Nyström, Futebol dá força
    • 2013 – Mikael Blix, Laget.se

     

    Vad vill ni kommunicera? Låt Wasabi Web skapa kvalitativt content om er verksamhet
    – Videopaket, 4k/mån
    – Content marketing-paket, 7,5k/mån
    – Sociala medier-paket, 8k/mån

  • Nils Engvall tycker till i UNT Uppgång

    Plockade du upp printutgåvan av Upsala Nya Tidnings näringslivsbilaga Uppgång i helgen? Då hade du förmånen att läsa om vad tidningens panel, bestående av tre starka Uppsalaröster, tycker i aktuella näringslivsfrågor.

    Nils Engvall, Wasabi Webs delägare och marknadsansvarig, ingick i panelen tillsammans med Catharina Schröder, VD för Drivhuset och Christina Frimodig, VD, STUNS – Stiftelsen för samverkan mellan universiteten i Uppsala, näringsliv och samhälle.

    Läs samtliga av panelens svar HÄR.

    ÖKA DIN FÖRSÄLJNING MED WASABI WEB
  • Styrelseordförande av Wasabi Web, Thomas Sonesson talar ut

    Ett spännande bolag tar nästa steg. Sedan ett drygt år har jag varit engagerad i Wasabi Web. Ett bolag som har fått mycket media och uppmärksamhet för sina projekt med kända varumärken och engagemang. Dels är jag aktiv som ordförande i bolagets styrelse, men i första hand som ett bollplank till ägarna och delaktig i bolagets affärsutveckling.

    Wasabi är ett av de mest spännande bolagen jag är engagerad i. Orsaken är till största delen entreprenörerna bakom företaget – Nils och Andreas. Visst är Wasabi ett extremt lovande företag med potential. Men den allra viktigaste orsaken till mitt engagemang är helt klart de drivna entreprenörerna.


    Andreas Glimbrant, VD, Thomas Sonesson, Styrelseordförande, Tomas Sweijer och Nils Engvall, Marknadsansvarig – Wasabi Web

    När ett företag växer snabbt dyker det ofta upp flaskhalsar. Det är vid såna tillfällen det krävs extra mycket av de inblandade. Under början av 2016 identifierade vi ett antal områden som blivit utmanande pga den snabba tillväxten. Något som ledde till ett väldigt engagerande arbete för att lösa problem och hitta rätt väg framåt. Vi har haft en fortsatt stark tillväxt, samtidigt som vi byggt en stabil organisation, och går nu mot ett 2017 där vi går från snabb tillväxt till fokus på ännu starkare leverans och kvalitét.

    Det har varit imponerande att se hur konstruktivt och fokuserat arbetet har genomförts. Det är sällan man ser hur beslutsamt förändringar kan ske och vad det lett till på så kort tid. Idag är Wasabis kärna fortfarande densamma, men mindre lönsamma delar har tagits bort och fokus ligger på det man är bäst på. Allt med kundens resultat i fokus som är bolagets DNA.

    När man haft en intensiv period bakom sig och löst de utmaningar man haft är bolaget ofta betydligt starkare och man får en helt annan utväxling på sitt fortsatta arbete där man då skapar en expontentiell tillväxt. Jag hoppas få vara en aktiv del av detta spännande bolag under lång tid framöver och ser med spänning och optimism fram emot de kommande åren.

    /  Thomas Sonesson – Styrelseordförande, Wasabi Web – 17/8 2017.

    Thomas Sonesson:
    – Tidigare huvudägare av franchise-kedjan Gallerix.
    – Styrelseproffs i bolag som Kinnarps och Ica Kvantum.
    – Ägare av bolag som Royal Streaming, The Friendly Swede och EGBS.
    – Engagerad i Wasabi Web sedan 2014 i CSR-projektet #GeTillbaka
    – Styrelseordförande i Wasabi Web sedan 2016.

    Favoritcitat:
    “Alla kan inte vara bäst, men alla kan göra sitt bästa”.

  • Argument att skaffa SSL

    Vad är SSL?

    SSL är en teknik som motverkar risken för intrång och hackningsförsök på hemsidor genom att kryptera all trafik som sker på webbplatsen. Besökaren på webbplatsen kan på så vis utan minsta oro för att deras personliga uppgifter såsom personnummer eller kontokortsuppgifter tryggt genomföra en säker transaktion i er webbshop eller att fylla i ett kontaktformulär, utan att oroa sig för att någon snor uppgifterna.

    SSL =  Hänglås på hemsidan och registrerad som säker.

    Bildexempel med SSL:


    Ingen SSL = Utan hänglås, och registrerad som ej säker hos Google.
    Tappar ranking och förtroendet hos kunder.

    Bildexempel utan SSL:

     

    • Du bryter eventuellt mot lagen utan SSL
      GDPR lagen sätter hårdare krav på dig som företag att förbättra dataskyddet och förhindra databedrägerier, böterna är höga om man inte ser till att säkra upp sig på rätt sig genom att ha en bra säkerhetslösning med hosting och krypteringen SSL så säkrar man upp sig ordentligt.

     

     

    • Du blir straffad av Google utan SSL
      Ur ett Google perspektiv är det väldigt viktigt att ha SSL då det ökar rankningen på Google, dvs att din webbplats dyker högre upp om man googlar tex “Bygga altan i Uppsala”.

      Länk: https://www.getupdated.se/google-chrome-varning-ssl-https

     

    • Google markerar dig som ej säker webbplats utan SSL
      Google har även i samarbete med Firefox meddelat att man under 2017, kommer börja markera i en googling vilka webbplatser som inte har SSL. Dessa webbplatser kommer då markeras som icke-säkra, vilket innebär att trafiken kommer att minska vilket ger mindre affärer – samtidigt som sjunker i rankningen på Google.

     

    • Du kan bli hackad utan SSL

      Bildexempel:

     

    • Du tappar försäljning utan SSL (ehandel)
      Har du en webshop idag så är det av otroligt stor vikt att du har SSL då många som handlar idag i en webbshop som vill se att kortuppgifter inte har hamnar i fel händer. Detta blir extra viktigt enligt GDPR lagen som träder i kraft 25 maj 2018.

     

    • Secure hosting SSL för 999 kr/mån ger dig säkerheten och ett webbhotell att lita på
      Våra tjänster gällande drift är inte en hostinglösning utan en Säkerhetslösning med hosting (webbhotell). I driftpaketen inkluderas också en servicenivå som gör att du som kund får snabb hjälp av vår kundtjänst. Länk: https://wasabiweb.se/sv/webbstrategi/webbhotell/ 

  • Kinnarps Uppsala – Öka resultaten på sociala medier

    Vi agerar som extern marknadsavdelning åt Kinnarps där vi hanterar deras sociala medier.

    Med våra månadspaket jobbar vi med produktion för deras sociala medier där vi gör t.e.x videocontent, copy, kampanjer och karusellbilder för Kinnarps varumärkesbyggande annonsering på Facebook – vilket har ökat trafiken och deras sociala närvaro.

    Lyckad kampanj ger goda resultat!

    Under våren genomföre Wasabi Web ett antal kampanjer för att stärka Kinnarps Uppsalas varumärke och få dom att uppfattas som färgstarka. Då tog vi fram Fegis-kampanjen som gav lysande resultat bara efter någon vecka!

    Allt detta hände på Kinnarps skräddarsydda facebook-sida producerad av Wasabi Web:
    https://www.facebook.com/KinnarpsUppsala/app/190322544333196/

    Vill du också få resultat varje månad, precis som Kinnarps? Testa något av våra månadspaket!
    – SEO (sökmotorsoptimering)
    – Konverteringsoptimering
    – Videoproduktion
    – Adwords/SEM
    – Sociala medier
    – Content marketing

  • Är du utvecklaren vi letar efter?

    Vi är Wasabi Web – en prisbelönad digital byrå i Stockholm, Uppsala och Gävle vars fokus ligger i webbproduktion, film, content och digital marknadsföring som ökar intäkter åt företag och organisationer. Kunder på byrån omfattar bl.a varumärken som: Apollo, Tacobar, Grammisgalan och Himla.

    Nu söker vi en backend-utvecklare som kan bidra med insatser till vårt utvecklingsteam. Som backend-utvecklare i vårt sammansvetsade team bör du vara en lagspelare av rang som kan förmedla dina tekniska kunskaper både till medarbetare och kunder på ett pedagogiskt sätt. Grundläggande tekniska färdigheter är ett måste, men vi sätter stor vikt vid att du har ett starkt driv för att utvecklas att du är social och att du är serviceinriktad.

    Kvalifikationer

    Vi ser helst att du har goda kunskaper inom:
    – PHP
    – WordPress
    – Git
    – Databaser (MySQL eller motsvarande)
    – Grundläggande CSS
    – Allmän förståelse om hur en back-end process går till
    – Har tidigare jobbat utifrån och är bekant med agila arbetssätt.

    Meriterande
    – Google Analytics
    – HTML, JavaScript
    – A/B Testing
    – Magento
    – Drupal
    – MVC
    – Photoshop
    – Objektorienterad, gärna ihop med något ramverk
    – Unix-Liknande miljöer

    Är du vår nya medlem i The Wasabi Family? Då ser vi fram emot att få träffa dig inom kort!

    Kontaktperson:

    Alexandra Svedström, byråchef
    0766-44 46 16
    alexandra@wasabiweb.se

     

    Spana in videon och bli inspirerad till att bli en i Wasabi Web gänget!

  • #GeTillbaka2017 – Ett CSR & Content Marketing case av Wasabi Web

    Redan för 3 år sedan skapade vi CSR-projektet #GeTillbaka.

    Syftet var att främja entreprenörsskapet bland unga i vår hemstad genom att ge unga entreprenörer chansen att lyckas som företagare med stipendier och mentorskap från etablerade profiler i näringslivet. Utöver det ville vi inspirera. Genom att visa hur långt man kan nå ut via med ett projekt via digitala kanaler (Över 2,5 miljoner exponeringar!!) om man har mycket hjärta och strategi bakom. Under 2017 genomfördes en regional tävling i Uppsala. Se filmer från den regionala tävlingen nedan.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.1 – 5 finalister till stipendiet presenterades.

    Till vårt 3-års jubelium av stipendiet så valde vi att producera en webbserie i 3 delar för att kommunicera hur stipendiet utvecklats. Vi presenterade finalisterna på Sirius andra hemmamatch i allsvenskan.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.2 – Jurydagen

    Finalisterna fick därefter en sista chans att övertyga #GeTillbaka-juryn under en slutpitch som hölls hos Kinnarps Uppsala.

    #GeTillbaka2017 – Webbserie vol.3 – Pristudelning

    Den slutliga vinnaren Alva Rytterbro har nu en finalist-plats i den nationella tävlingen ”Stipendium till en ung entreprenör” som delas ut av organisationen Företagarna Riks tillsammans med Wasabi Web i Stockholms stadshus den 13 oktober, där flera stipendier på 25.000 kr ska delas ut.

    Ansökan till nationella #GeTillbaka2017 

    #GeTillbaka2017 – Sverige – Webbserie vol. 1 – Finalisterna möter nationella juryn.

    Till hösten så blev Uppsala-projektet nationellt. Vi möttes av 5 inspirerande finalister som sökt över hela Sverige som träffade juryn i Stockholm.

    #GeTillbaka2017 – Sverige – Webbserie vol. 2 – Prisutdelning i Blå hallen.

    Våra stipendiater Kimberly Clark samt Mateja Kovacevic och Catarina Zarazua prisades i Stockholms Stadshus på galan Årets Företagare.

    Om CSR-projektet #GeTillbaka:
    #GeTillbaka är Wasabi Webs välgörenhetsfond som startades 2015. I egenskap som unga entreprenörer har grundarna Andreas och Nils skapat ett stipendium tillsammans med olika partners för att främja entreprenörsskap bland unga.

    Tidigare projekt via #GeTillbaka är:
    – Stipendiet “Årets Unga programmerare” med Förbundet för unga forskare.
    – Stipendiet “Årets UF-Företagare” med Ung Företagsamhet.
    – “Stipendiet för unga företagare i Sverige” med Företagarna.

    Kika på vårt content-marketing paket eller ring oss på 018 – 700 80 10 om ni också vill nu ut till miljontals människor via ert CSR-projekt.

  • Digitala byrån Wasabi Web vinner uppdrag för Grammisgalan

    I samband med att Perfect Day Media vann PR-uppdraget för Grammis 2017 togs Wasabi Web in som digital byrå för grammis.se

    ”Grammis är Sveriges viktigaste musikpris och det är viktigt ha en hemsida som speglar det. Vi var i behov av en uppfräschning av den tidigare hemsidan, och Wasabi Web har byggt en anpassad hemsida för oss. Det är roligt att samarbeta med ett företag som hittar lösningar och har tydlig målbild för sina kunder”, säger Lisa Cronstedt, projektledare från Grammiskommittén.

    Årets upplaga av Grammis 17 hålls på anrika Konserthuset i Stockholm 28 februari och delas i vanlig ordning ut med hela musikeliten samlad på ett och samma ställe. En meriterad jury kommer att kora vinnare i sammanlagt 19 olika priskategorier.

    “Känns kul att presentera en Wasabi-producerad webb för Sveriges äldsta och viktigaste musikpris – Grammis. Har varit en dröm länge att jobba med Grammis som varumärke och efter ett slutfört projekt känns det kul att presentera ett resultat som vi som byrå och vår uppdragsgivare är stolta över”, säger Nils Engvall, marknadsansvarig, Wasabi Web.

    Media kring uppdraget:
    dagensmedia.se//digitalt/digitalbyran-wasabi-web-vinner-uppdrag-for-grammisgalan
    http://www.unt.se/kultur-noje/grammis-far-hjalp-av-uppsalabolag-4540507.aspx

    Besök hemsidan:
    grammis.se

    Om Wasabi Web:
    Wasabi Web är en digital helhetsleverantör som grundades 2012. De senaste åren har byrån vunnit riksuppdrag åt kunder som Företagarna, Telenor Arena och Svenska kyrkan, samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige 2014 och Årets Samhällsinsats 2016.

    För mer information:
    Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
    0703 73 49 86
    nils@wasabiweb.se

    Gör som Grammis – anlita Wasabi Web som er digitala byrå!
  • Wasabi Web lanserar ny e-handel för Himla

    Himla vände sig till Wasabi Web när de ville utveckla sin nya e-handel. Nu kan vi äntligen visa upp slutresultatet! 

    Så gott som varje svenskt hem äger minst en textilprodukt från Himla. I över 27 år har Himla producerat textiler av bästa sort i fina naturmaterial. Tidlös men fortfarande modern design som lätt går att matcha med hemmets övriga inredning har gjort Himla till en favorit bland konsumenterna. Himla är inte en stil – det är alla stilar.

    För att lyfta sin onlineaffär och skapa förutsättningar för en stundande global expansion gavs Wasabi Web uppdraget att ta fram en ny e-handelslösning. Den nya onlinebutiken på himla.com uppfyller alla krav man kan ställa på en e-handel 2017: attraktiv UX-design, tydlig kundresa, produkter som ligger i förgrunden och enkel checkout som uppmuntrar till konvertering. Wasabi Web bistod även med sökmotoroptimerande (SEO) åtgärder för att öka e-handelns synlighet på nätets sökmotorer.

    Det dröjde inte lång tid efter lansering innan Himlas nysatsning uppmärksammades medialt. Mötesplatsen för svenska e-handlare, Ehandel.se, skrev om sajten och passade även på att intervjua Himlas marknads- och e-handelschef Erik Millbrink:

    “- Vi märkte att både konsumenter och återförsäljare saknade funktioner i den första e-handeln som lanserades 2014. Med den nya e-handeln vill vi att besökaren ska få samma upplevelse i våra butiker och i soffan med sin dator eller mobil. Den nya sidan är helt optimerad för både mobil, surfplatta och laptop, där vi ser att våra kunder vill kunna handla”

    Besök e-handeln: himla.com

     

    Dags för ett ansiktslyft av din e-handel?
Bli kontaktad