Magento 2.0 är här! Har du koll på uppdateringarna?

  • E-handel
  • Lästid: 2 minuter

Magento utgör den marknadsledande aktören inom eCommerce. Om du har en webbshop med integrerad e-handelsplattform är chansen stor att den lutar sig mot just en Magentolösning. Magentos skalbarhet, användarvänliga struktur, SEO-fördelar och smakfulla design har gjort den till en favorit bland utvecklare, webbshopägare och konsumenter.

Totalt rör det sig om ca 200 000 retailers online som förlitar sig på Magentos mjukvara. Undersökningar visar att en fjärdedel av alla företag online använder Magento. Det behöver knappast poängteras att förväntningarna var höga när Magento skulle presentera nästa version av sin framgångssaga.

Nyheterna i Magento 2.0 är imponerande läsning:  

  • Öppen och flexibel arkitektur – Magento 2.0:s uppgraderade “next-generation-architecture” gör det ännu enklare att realisera och förena en webbhandelsvision över flera multipla plattformar samtidigt.
  • Förbättrad Business Agility – nya Magento erbjuder en ännu mer effektiv och personligare konsumentupplevelse än sin föregångare. Vilket i förlängningen betyder bättre förutsättningar för ökad produktivitet och tillväxt.
  • Säkra betalningar – trygga transaktionslösningar skapar trygga kunder. Magento 2.0 har stöd för gateway-betalningar via PayPal, Braintree och Authorize.net.
  • Dynamisk skalbarhet och bättre prestanda – Magento 2.0 har hela 50% snabbare laddningstid av checkout-sidor och produktkataloger. Resultatet är nöjdare kunder och högre konverteringsgrad.

På gång med att starta webbshop? 

Nyhetsbrev

Följ vad som händer på Wasabi Web

Få uppdateringar kring vad som händer på Wasabi Web och få de senaste nyheterna direkt i inkorgen. På så sätt riskerar du inte att missa något viktigt inom digital marknadsföring, design och säkerhet.

  • Prenumerera

Obligatorisk

Flera nyheter

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt
Vi använder reCaptcha för att undvika få in spam.